شهرداری رفسنجان با تراز مالی منفی به شهردار جدید رسید

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: زمان گرفتن شورا، موجودی نقدی شهرداری ۶۰ میلیارد تومان بود. در کنار آن ۱۳۰ میلیارد تومان تعهداتی بوده که شورای پنجم از دوره قبل به جا گذاشت که ۹۹ میلیارد تومان چک‌هایی بوده که ظرف مدت سه سال شهرداری از مراجعان اخذ کرده بود که ۲۵ میلیارد تومان از […]


رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: زمان گرفتن شورا، موجودی نقدی شهرداری ۶۰ میلیارد تومان بود. در کنار آن ۱۳۰ میلیارد تومان تعهداتی بوده که شورای پنجم از دوره قبل به جا گذاشت که ۹۹ میلیارد تومان چک‌هایی بوده که ظرف مدت سه سال شهرداری از مراجعان اخذ کرده بود که ۲۵ میلیارد تومان از این چک‌ها برگشتی بوده و هم‌اکنون ۳۵ میلیارد تومان با تراز منفی شهرداری را به مجید کهنوجی می‌سپاریم.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، مجید فصیحی‌هرندی امروز در آیین معارفه شهردار رفسنجان اظهار داشت: در طول دوران‌های مختلف همواره موفقیت‌های خود را مرهون پیروی از منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌دانیم و همواره این دو بزرگوار همه ما را به وحدت و دشمن‌شناسی توصیه کردند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: مسؤولیت‌ها امانت است و دستی که این نعمت را می‌گیرد باید امانتدار باشد و با شرایط بهتر و فضای مناسب‌تری این امانت را به فرد دیگری برساند و آن‌چه اهداف انقلاب، شهدا و امام بوده را انجام دهد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: در مسؤولیت‌ها باید خود را در محضر خدا ببینیم و برای حل مشکلات مردم خدمت کنیم.

وی ادامه داد: خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند، نباید دنبال آن باشیم که دیگران از ما تجلیل کنند.ممکن است بعضی آدم‌ها نبینند یا از روی حسادت نگویند؛ اما خدا روز قیامت موازین قسط را برپا می‌کند.

سیدحسین رحیمی رئیس شورای شهر رفسنجان اظهار داشت: به‌عنوان یک عضو شورا تقاضا دارم فارغ از هرگونه گرایش سیاسی برای آبادانی شهرمان دست به دست هم دهیم. رفسنجان ظرفیت‌های زیادی دارد و در کنار آن دارای مشکلات زیادی‌ست؛ به‌ویژه حومه و حاشیه شهر وضعیت اسفناک‌ است.

رئیس شورای شهر رفسنجان به پروسه انتخاب شهردار اشاره و ابراز کرد: یکی از ملاک‌هایی که شورای ششم داشت بومی‌بودن شهردار بود. با سفر به مشهد مقدس، از علی‌بن موسی‌االرضا (ع) استمداد طلبیدیم بتوانیم در انتخاب شهردار موفق باشیم.

وی ادامه داد: ۴۵ روز از افراد مختلفی که اعضای شورا معرفی کردند، مصاحبه‌ها و گزینش‌ها را انجام دادیم. از آن‌جا که شهرداری باید خودکفا باشد و درآمد استحصال و هزینه کند با توجه به رزومه و ملاک‌ها انتخابی، کارآیی، پاکدستی، بومی بودن و خلاقیت، مجید کهنوجی با اکثریت آراء انتخاب شد و این انتخاب بدون گرایش سیاسی و فشار از سوی کسی بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: امید است در دولت آیت‌الله رئیسی اعتمادی که طی این سال‌ها از مردم سلب شده، برگردد و به تبع آن در شورای ششم امیدواریم با استمدادی که از علی‌بن موسی‌الرضا (ع) داشتیم برای توزیع عادلانه بودجه‌ها در کل سطح شهر موفق عمل کنیم.

رحیمی افزود: با تشکیل کارگروه اتاق فکر در شورای ششم از همه نخبگان سیاسی شهر جهت رونق و پربارتر شدن طرح‌های مختلف در شهر رفسنجان همت کنیم.

وی در پایان آخرین وضعیت مالی شورای شهر و شهرداری رفسنجان را تشریح کرد و عنوان داشت: زمانی که شورا را تحویل گرفتیم موجودی نقدی شهرداری رفسنجان ۶۰ میلیارد تومان بود. در کنار آن ۱۳۰ میلیارد تومان تعهداتی بوده که شورای پنجم از دوره قبل به جا گذاشت که ۹۹ میلیارد تومان چک‌هایی بوده که ظرف مدت سه سال شهرداری از مراجعان اخذ کرده بوده که ۲۵ میلیارد تومان از این چک‌ها برگشتی‌ست و هم‌اکنون ۳۵ میلیارد تومان با تراز منفی شهرداری را به مجید کهنوجی شهردار جدید می‌سپاریم.

رحیمی ابراز کرد: با توجه به اینکه شورای پنجم همه تفکیکی‌ها را به شکل ریالی دریافت کردند و هیچ ملکی برای شهرداری نمانده، اما شهرداری یک دریاست هم جزر دارد هم مد و هیچ واهمه‌های نداریم. به‌دنبال راهکارهایی خواهیم رفت و برنامه پنج ساله‌ای برای شورا در دست تدوین داریم که شاهد شهری زیبا، آباد و در خور شأن مردم شهیدپرور رفسنجان خواهیم بود.

ضرورت توجه ویژه مجموعه شهرداری و شورای شهر به مسائل فرهنگی 

شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری کرمان هم در این آیین اظهار داشت: شهرداری داستانش با همه ادارات دولتی فرق دارد و یک موسسه عمومی غیردولتی است و باید برنامه‌ریزی کرده و درآمدزایی کند.

وی پیرامون سخنان رئیس شورای شهر رفسنجان ادامه داد: شهرداری می‌تواند هم طلبکار مجموعه و هم بدهکار باشد که روال معمول و عادی در همه شهرداری‌هاست و جای نگرانی نیست. با برنامه‌ و عزم جزمی که شورای شهر رفسنجان دارد به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

شهسواری تصریح کرد: ادارات دولتی اعتباراتی سالانه دارند؛ اما در شهرداری بودجه را تدوین و تنظیم می‌کنند.به‌دست آوردن بودجه به عهده شهردار است که بخشی بر اساس قوانین در قالب ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود و بخش دیگر را باید خودشان درآمد کسب کنند.

وی ادامه داد: تلاش، همدلی و همراهی در شورا و شهرداری نیاز اصلی موفقیت است و در مسائل مالی و غیرمالی اجرای قانون شرط اول کار باشد که در برابر هر غیرقانونی عمل کردن، شهردار پاسخگوست.

شهسواری خاطرنشان کرد: شهرداری ساعت کاری خاصی ندارد. در طول روز بیش از ۴۰۰ وظیفه بر عهده شهردار گذاشته شده است که در عناوین مختلف در سطح شهر انجام می‌گیرد از همه ظرفیت های شهرستان اعم از نیروی انسانی و امکانات شهرداری و مسؤولان شهرستان استفاده شود.

وی متذکر شد: کار شهرداری صرف مسائل عمرانی نیست و مجموعه شهرداری به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشد و نسبت به توزیع عادلانه اعتبارات در محله‌ها و منطقه‌ها اهتمام بورزید و نظارت هزینه‌کرد اعتبارات به شکل صحیح اجرا شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





شهرداری رفسنجان با تراز مالی منفی به شهردار جدید رسید

منبع:فــارس
? شهرداری رفسنجان با تراز مالی منفی به شهردار جدید رسید