شهربابک ۱۷ اثر فرهنگی ثبت شده ملموس و غیرملموس دارد

کرمان – فت فتو – رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهربابک با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۷ اثر فرهنگی ثبت شده ملموس و غیرملموس است گفت: روستای تاریخی و دستکند میمند، عمارت موسی خانی، غار ایوب و مسجد شهر کهنه از جمله آثار شاخص شهربابک هستند. علی شیبانی روز چهارشنبه در […]

کرمان – فت فتو – رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهربابک با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۷ اثر فرهنگی ثبت شده ملموس و غیرملموس است گفت: روستای تاریخی و دستکند میمند، عمارت موسی خانی، غار ایوب و مسجد شهر کهنه از جمله آثار شاخص شهربابک هستند.

علی شیبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: آتشکده آذربغ، مسجد و حسینیه شهر کهنه، دریاچه مخرگه از جمله اماکن دیدنی شهربابک هستند که سالانه مسافران زیادی برای بازدید از آنها راهی این شهرستان می شوند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهربابک تصریح کرد: پیش بینی می شود مسافران زیادی مانند هر سال به این شهرستان سفر کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهربابک با تأکید بر آمادگی دستگاه های اجرایی این شهرستان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: ستاد اسکان، مهمانپذیرها و خانه های بومگردی نیز باید با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه کنند.

وی تصریح کرد: ۱۵ خانه بومگردی در شهربابک آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به صنایع دستی موجود در شهربابک گفت: در این شهرستان صنایعی مانند چرم دوزی، پته، فیروزه کاری و… متقاضیان فراوانی دارند.

شهربابک یکی از شهرهای استان کرمان است. این شهر در مسیر محور جنوب به شمال ایران قرار دارد و در غرب استان کرمان واقع شده است.




شهربابک ۱۷ اثر فرهنگی ثبت شده ملموس و غیرملموس دارد

منبع: ایرنـا
? شهربابک ۱۷ اثر فرهنگی ثبت شده ملموس و غیرملموس دارد