شهدای اطلاعات و عملیات همچون شغلشان مظلومند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: افراد خادم این عرصه همیشه گمنام هستند، ناشناخته کار می‌کنند و حتی کسی آنها و خدماتشان را نمی‌بیند. احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص اختصاص روز شهادت سردار حسن باقری به عنوان نماد شهدای اطلاعات عنوان کرد: شهید حسن باقری نقش […]

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: افراد خادم این عرصه همیشه گمنام هستند، ناشناخته کار می‌کنند و حتی کسی آنها و خدماتشان را نمی‌بیند.

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص اختصاص روز شهادت سردار حسن باقری به عنوان نماد شهدای اطلاعات عنوان کرد: شهید حسن باقری نقش زیادی در مباحث اطلاعات عملیات طی سال‌های دفاع مقدس داشت.

وی ادامه داد: به علت اثرگذاری نقش سردار باقری در دوران دفاع مقدس سالروز شهادت این شهید بزرگوار را به عنوان روز عملیات و اطلاعات نامیدند و همه ساله همزمان با این روز کنگره شهدای اطلاعات و عملیات در سپاه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان و دبیر کنگره شهدای عملیات استان اذعان کرد: سازمان بسیج این کنگره را به صورت ویدئو کنفرانس صبح امروز همزمان با سراسر کشور برگزار شد و خانواده شهدای اطلاعات و هم پیشکسوتان عرصه اطلاعات و عملیات در سراسر کشور نیز دعوت شده بودند.

مرادی اذعان کرد: ما در سپاه استان کرمان نیز هفت خانواده شهید عملیات و اطلاعات سپاه ثارالله را مورد تجلیل قرار دادیم.

وی ادامه داد: پدر شهید برگوار سید حمیدرضا هاشمی( معاونت اطلاعات عملیات سپاه سیستان و بلوچستان) نیز به کنگره اصلی در سطح کشور در تهران درحال برگزاری بود دعوت شده بود  توسط سرلشکر باقری مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان افزود: یکی از اهداف برگزاری این کنگره زنده نگه‌داشتن یاد شهدای عملیات است بنابراین آثار، وصایا و اسناد مربوط به این افراد که از قبل جمع‌آوری شده بودند، به‌زودی منتشر و در اختیار عموم قرار خواهند گرفت.

مرادی با بیان اینکه بچه‌های اطلاعات مظلوم‌ترین نوع شهدا هستند، گفت: افراد خادم در این عرصه در دوران زندگی همیشه گمنام هستند، ناشناخته کار می‌کنند و حتی کسی آنها و خدماتشان را نمی‌بیند و البته مشهود هم نیست که قابلیت تجلیل پیدا کنند.

وی افزود: اگر ما در عملیاتی موفق بوده‌ایم نتیجه عملکرد بچه‌ها اطلاعات از شناسایی گرفته تا دستگیری و کشف و انهدام بوده است و نبود این عزیزان زمانی مشهود و احساس می‌شود که ما دچار یک شکست اطلاعاتی شده باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: نیروهایی که قبل از عملیات مرتب پای کار بوده‌اند برای شناسایی و حین عملیات هم برای اجرای نقش‌های عملیاتی اعم از طراحی و برنامه‌ریزی، کالک و نقشه همه تمام توان خود را به‌کار بسته‌اند.

مرادی به اهمیت نیروهای سازمانی و اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: این بخش بسیار نقش حساس و مهمی است و آن‌قدر این قشر مظلوم هستند که حتی کوچکترین اشاره‌ای به نحوه کار یا نوع اجرای عملیات آنها نیز مسبب خطر است و عملاً  موضوعی برای دشمنان بوده و نمی‌توان نقششان را تشریح کرد.

وی ادامه داد: توطئه‌های زیادی که دشمنان در بحث ترورها برای کشور رقم می‌زنند، تنها کسانی که می‌توانند این دسیسه‌ها را اعم از کشف و خنثی توسط نیروهای اطلاعات عملیات سپاه رقم ‌می‌خورد و نام سربازان گمنام زمان را دارند، همین اعضای این عرصه است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




شهدای اطلاعات و عملیات همچون شغلشان مظلومند

منبع:آرمـان
? شهدای اطلاعات و عملیات همچون شغلشان مظلومند