شهامت دولت سیزدهم در اجرای واقعی طرح رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: پیگیری و اجرای مجدد طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ده سال، ناشی از شهامت دولت کنونی است. به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، صبح امروز سید ایوب حسینی در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در تالار ابرار آموزش و پرورش جیرفت، به مناسبت هفته معلم […]

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: پیگیری و اجرای مجدد طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ده سال، ناشی از شهامت دولت کنونی است.

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت، صبح امروز سید ایوب حسینی در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در تالار ابرار آموزش و پرورش جیرفت، به مناسبت هفته معلم برگزار شد، ضمن اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با فرهنگیان گفت: امام خامنه‌ای در دیدار با فرهنگیان فرمودند که «سرنوشت آینده‌سازان، در دست معلم‌هاست و اینکار بزرگترین خدمت به کشور است.» و «معلم، معمار آینده کشور است.»

 
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، درخصوص جایگاه و نقش معلم، اظهار کرد: باتوجه به اینکه معلمان، پایه و اساس آینده کشور را امروز می‌سازند، می‌توان به اهمیت و جایگاه نقش معلم در ساختن آینده کشور پی برد.
 
ذبیح‌الله اعظمی رسالت معلم را «آموزش و پرورش»، معرفی کرد و گفت: معمولاً وظیفه پرورش، مغفول مانده است و حُسن شغل معلمی، تربیت نسلِ فرهیخته است.
 
نماینده مردم شریف شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص اهمیت و جایگاه علم‌آموزی در فرهنگ مردم جیرفت و عنبرآباد، خاطرنشان کرد: فروش فرش منزل، جهت تامین هزینه تحصیل فرزندان، نشان از اهمیت کسب علم، در نگاه مردم این منطقه دارد.
 
اعظمی، تربیت نسل آینده کشور را مهم دانست و افزود: براساس تجربه، گاهی لازم است که والدین هم سر کلاس درس مدرسه، کنار دانش آموزان بنشینند.
 
ذبیح‌الله اعظمی، با طرح سوال‌های «زیر پوست این شهر چه می‌گذرد و آیا می‌دانید آمار خودکشی چقدر است؟ گفت: متاسفانه سن خودکشی، زیر ۱۸ سال آمده و بعنوان نماینده مردم، تبعات پایین آمدن سن خودکشی را در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مطرح کردم.
 
وی تربیت متخصص کشاورزی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به قابلیت کشاورزی در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، برای تامین پایدار مواد غذایی مورد نیاز کشور، نیاز به تربیت متخصصان کشاورزی وجود دارد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی، درخصوص اهمیت وزارتخانه آموزش و پرورش، بیان کرد: مدت پنج سال تحصیل دانشگاهی در بلژیک، بعلت بالا بودن حقوق معلمان بلژیکی، تظاهرات معلمان را ندیدم و معلمان آن کشور، یک روز در هفته، فرصت مطالعاتی برای کسب آمادگی برای تدریس را داشتند.
 
وی با اشاره به مناسب نبودن وضعیت مالی معلمان، تاکید کرد: باتوجه به تلاش‌های دولت کنونی، انتظار بهتر شدن وضعیت اقتصادی معلمان، وجود دارد.
 
ذبیح‌الله اعظمی، دولت کنونی را با شهامت نامید و تصریح کرد: طرح بنیادین رتبه‌بندی معلمان، بیش از ده سال، مغفول مانده بود و شهامت دولت سیدابراهیم رئیسی، باعث پیگیری و اجرای مجدد آن شده است.
 
وی با طرح سوال اینکه «چرا جیرفت، شهر گرانی است؟» اظهار کرد: متاسفانه مسکن، کرایه خانه، میوه در جیرفت نسبت به دیگر شهرها گران‌تر است و علت آن، عدم مطالبه‌گری مردم است و باید تلاش کنیم که جیرفت، شهر گرانی نباشد.
 
انتهای خبر/ فاریابی




شهامت دولت سیزدهم در اجرای واقعی طرح رتبه‌بندی معلمان

منبع:آرمـان
? شهامت دولت سیزدهم در اجرای واقعی طرح رتبه‌بندی معلمان