شهادت حاج قاسم فضای غبارآلود اطرافم را شفاف کرد

امروز همانند سراسر کشور تجمع قریب به هزار نفری دختران حاج قاسم در گلزار بین‌المللی شهرکرمان برگزار شد و سخنان دختران جوان شنیدنی بود. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان صبح امروز اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در زیر بیرق گلزار شهدای کرمان با حضور قریب به هزار نفر از دختران نوجوان برگزار […]

امروز همانند سراسر کشور تجمع قریب به هزار نفری دختران حاج قاسم در گلزار بین‌المللی شهرکرمان برگزار شد و سخنان دختران جوان شنیدنی بود.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان صبح امروز اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در زیر بیرق گلزار شهدای کرمان با حضور قریب به هزار نفر از دختران نوجوان برگزار شد.
 
دختران جوان امروز با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که پدر معنوی مقاومت دختران ایران بعد از شهادت محسوب می‌شود اکنون دختران زیادی دارد و همه برای تجدید بیعت با او در رسیدن به قبر مطهر این شهید صف بسته بودند.


همه یکی پس از دیگری سنگ مزار سردار شهید را لمس فاتحه‌ای می خواندند و با بغض به پدرمعنوی خود می‌گفتند که « راهت را ادامه می‌دهیم» و حتی برخی شاخه گلی را تقدیم می‌کردند.
 
شاید در جهان کمترکسی باشد که دختران زیادی را به خود جذب کرده باشد و البته که جذبه معنوی این شهید بزرگوار نه تنها دختران بلکه پسران جوان نوجوان زیادی را با خود همراه کرده است و در گلزار شهدای کرمان همیشه این دو قشر از نسل پنجم انقلاب زیبایی بخش این قسمت از شهر کرمان هستند.
 
دختران حاج قاسم امروز بعد از تجدید بیعت با مقتدای خود در امر مقاومت گروه گروه به زیر خیمه آمدند تا در برنامه‌ای که برای آنها تدوین شده بود شرکت کنند، همه کنار هم نشستند و سر و صدای دختران جوان بلند شد و برخی می خندیدند و برخی بلند بلند داستانی را برای دوستان خود تعریف می‌کردند و برخی هم که از مدرسه آمده بودند در حال شنیدن سخنان مربیان خود بودند اما همه برای یک هدف و آن دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت گرد هم جمع شده بودند و حرف همه آنها یکی بود راه مقاومت را دنبال خواهیم کرد.
 
در بین هیاهوی دختران جوان مسئول بسیج جامعه زنان استان را نیز دیدیم که از او خواستیم تا در خصوص این برنامه و اهداف آن چند نکته‌ای را بگوید که اکرم رنجبر این چنین سخن گفت:  امروز سومین از هفته بسیج است که با سه برنامه محوری عجین شده است.
 
وی ادامه داد: برگزاری از نمایشگاه تصویری از فعالیت‌ها و دستاوردهای بسیج جامعه زنان استان کرمان که بیش از بیست عرصه از خدمات زنان بسیجی به نمایش گذاشته شده است که هدف از این نمایشگاه نشان دادن عرصه‌های مختلف زنان در جامعه زنان است که با هر سلیقه می‌توانند دراین بیست عرصه خدمت ارائه کنند.
وی در کنار این نمایشگاه تصویری یک نمایشگاه دیگر در سراسر استان در حاال برگزاری است که بیش از بیست عرصه شغلی از بسیجیان به نمایش گذاشته شده است و تمرکز آن در شهرستان‌هاست.
 
رنجبر افزود: تجمع دختران حاج قاسم در سراسر کشور در حال برگزاری است که استان کرمان نیز به عنوان نگین مقاومت در این برنامه حضور پر رنگ دارد که به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و خصوصاٌ شهید سلیمانی این برنامه برای دختران نوجوان استان برگزار می‌شود.
 
مسئول بسیج جامعه زنان با بیان اینکه قریب به هزار نفر از دختران نوجوان در این مراسم شرکت کرده‌اند، گفت:  هدف از برگزاری نمایشگاه دستاورهای بانوان کارآفرینی، ترویج مشاغل خانگی بانوان است زیرا در کنار این مشاغل عزت زنانه هم حفظ می‌شود.
 
دختران جوان امروز همچون همیشه در صحنه حاضر بودند و برای اینکه در مسیر دلدادگی و مقاومت قرار داشته باشند با موئسس مکتب مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که گمنام کار می‌کرد اما جهانی شد، تجدید بیعتی دوباره کردند.
 
در ادامه این برنامه مدیرکل آموزش و پروش استان نیز در جایگاه سخنران خطاب به دختران حاج قاسم عنوان کرد: راه شهدا را ادامه دادن در سنگر تحصییل و کسب علم و حفظ پوشش و حجاب مناسب است زیرا دخترانی که قدر و جایگاه خود را می‌دانند همیشه پشتبانی چون شهدا را دارند و در همه عرصه‌ها خوش می‌‎درخشند.
 
یکی از دختران نوجوان اما با شیطینت خاصی با من همکلام شد و هدفش از حضور در این مراسم را حمایت از مقاومت در جهان عنوان کرد و گفت: من هر بار که تلویزیون را نگاه می‌کنم و عکس کودکان غزه را می‌بینیم راه مقاومت و علتی که سردار سلیمانی برای آن جان شیرینش را از دست داد می‌فهمم.
 
دختر جوان که شاید پوشش دبیرستانی بود و معمولی در بخش دیگیری از صحبت‌هایش ادامه داد: شهادت حاج قاسم مرا سوزاند و منی که در فضایی غبار آلود زندگی‌ می‌کردم به یکباره به خود آمدم و فضای اطرافم شفاف شد و حاج قاسم نهالی تازه از انقلاب را در دلم کاشت.
 امروز من هم همچون دختران جوان حاج قاسم تجدید بیعتی دوباره کردم تا فضای واقعی جهاد و مقاومت را بهتر بفهمم و درک کنم.
 
انتهای خبر/ طهماسبی




شهادت حاج قاسم فضای غبارآلود اطرافم را شفاف کرد

منبع:آرمـان
? شهادت حاج قاسم فضای غبارآلود اطرافم را شفاف کرد