شناسایی ۱۲۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان کرمان

کرمان- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: توسط قرارگاه مرد میدان یک‌هزار و ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان کرمان شناسایی شده است. به گزارش نذیر کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح یکشنبه در مراسم افتتاح طرح جهاد آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان، بیان کرد: در بحث عارضه‌یابی‌ها تنش آبی استان کرمان را شناسایی […]

کرمان- فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: توسط قرارگاه مرد میدان یک‌هزار و ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان کرمان شناسایی شده است.

به گزارش نذیر کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح یکشنبه در مراسم افتتاح طرح جهاد آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان، بیان کرد: در بحث عارضه‌یابی‌ها تنش آبی استان کرمان را شناسایی کرده ایم.

وی افزود: بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به تاسی از روحیه مردم‌داری و مردم‌یاری سردار دل‌ها، قرارگاه مرد میدان در استان کرمان تشکیل شد.

نظری سپس به طرح جهاد آبرسانی به کبوترخان و حومه رفسنجان اشاره و تاکید کرد: این پروژه عظیم آبرسانی جز پروژه‌های برتر کشور است که توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه و شرکت آب و فاضلاب زحمات زیادی کشیده شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تعدادی از پروژه‌های قرارگاه مرد میدان در هفته مقاومت همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در روستاهای استان کرمان به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: به علاوه تلاش کردیم تا روستاهای ۴ خانوار را هم در قالب قرارگاه مرد میدان آبرسانی کنیم در شرایطی که اولویت آبرسانی استان، روستاهای بالای ۲۰ خانوار به بالا است.

نظری یادآوری کرد: توسط قرارگاه مرد میدان یک‌هزار و ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی و یا فاقد آب شرب سالم و پایدار در استان کرمان شناسایی شده است.

وی افزود: گروه‌های سازندگی محلی ۴۹۷ روستا را آبرسانی کرده اند و خوشبختانه ۲۰۹ هزار نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰ روستای دارای تنش آبی و یا فاقد آب پایدار دیگر در استان کرمان شناسایی شده اند که در فاز دوم، قرارداد آبرسانی به این مناطق را با بسیج سازندگی منعقد خواهیم کرد.

نظری در پایان تاکید کرد: این پروژه در سال آینده آغاز می‌شود و برآورد اولیه برای فاز دوم این طرح نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر ۵۹۵۶۲۸۰




شناسایی ۱۲۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان کرمان

منبع: مــهر
? شناسایی ۱۲۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان کرمان