شناسایی افراد دارای فقر مطلق در کرمان

معاون استاندار کرمان:شناسایی افراد دارای فقر مطلق در استان در حال انجام است و جمع آوری معتادان متجاهررا نیروی انتظامی برعهده دارد.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه مقابله با فقر گفت: در زمینه فقر مطلق، شورایی با ابتکار نماینده ولی فقیه در استان کرمان […]

معاون استاندار کرمان:شناسایی افراد دارای فقر مطلق در استان در حال انجام است و جمع آوری معتادان متجاهررا نیروی انتظامی برعهده دارد.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه مقابله با فقر گفت: در زمینه فقر مطلق، شورایی با ابتکار نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان از یک سال پیش در استان تشکیل شده و یک بانک ۵۰۰ مساله ای بدست آمده و در نهایت مشکلات استان به ۸ مادر مساله تقسیم شد.

رحمان جلالی با اشاره به نبود  سیاست علمی واحد در باره فقرزدایی در استان افزود: طرح مقابله با فقر یک برنامه کوتاه مدت و ناظر به فقر مطلق است و افراد متجاهران و کسانی که  سقفی بالای سر ندارند مشمول این طرح هستند.

وی در ادامه گریزی به  زباله گردی و تبدیل شدن آن به منبع درآمد برای برخی افراد عنوان کردافزود: محلی برای استقرار کارگاه های ضایعاتی مشخص شده و در آنجا دوربین نصب می شود.

مجتبی مصباح سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان هم بیان کرد: معرفی افراد نیازمند از طریق مردم، نهادهای مردمی، کمیته امداد و بهزیستی در سامانه صورت می گیرد. ونتایج بررسی وسع سنجی از طریق بانک اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت برخط در اختیار کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

وی افراد مشمول این طرح را معتادان متجاهر، بیماران اعصاب و روان رها شده در معابر عمومی و بی خانمان ها  دانست.

 احمد دهقان مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: در مرحله اول باید افراد دارای فقر مطلق شناسایی شوند.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز گفت: خیریه ها و مراکز نیکوکاری  بانک اطلاعاتی دارند و اگر همه این نهادها اطلاعات را وارد سامانه کنند دیگر همپوشانی نخواهیم داشت.

یحیی صادقی افزود: کرمان جزو استان هایی است که درصد خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی بیشتر از میانگین کشوراعلام شده؛ به طوری که در کشور ۸ درصد و در کرمان ۱۳ درصد است.

وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز از آمادگی این نهاد برای همکاری خبر داد.

 




شناسایی افراد دارای فقر مطلق در کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? شناسایی افراد دارای فقر مطلق در کرمان