شناخت منش شهید مطهری اساس تعلیم درست است

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان، اعضای شورای معاونان اداره کل و جمعی از فرهنگیان با وی، گفت: جایگاه معلم جایگاهی بسیار رفیع […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان، اعضای شورای معاونان اداره کل و جمعی از فرهنگیان با وی، گفت: جایگاه معلم جایگاهی بسیار رفیع و بزرگ و اولین معلم نبی مکرم اسلام است، شخصیتی که در کسوت نبوت ماموریت معلمی را هم انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه ماموریت معلمان فوق‌العاده حساس و مهم است و یکی از مهمترین مسئولیت‌هایشان در حوزه انسان‌سازی است، تاکید کرد: یک نفر دارایی‌های فراوانی را باید در خود تجمیع کند تا از لفظ معلمی بتوان برایش استفاده کرد. معلم باید دو محور عمل و علم را در خود عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این که نتیجه تلاش معلمان به جامعه می‌رسد، در پاسخ به این سوال که چرا جایگاه معلم رفیع است، گفت: معلم، انسانی بسیار شایسته است که اندیشه‌های والایی در خود بارور کرده و به لحاظ عمل، شخصیتی است که به اندیشه‌هایی ناب باید جامه عمل بپوشاند، معلم محور تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: آن‌ها که به دنبال استعمار ملت‌ها هستند از تخریب جایگاه معلم غافل نشده‌اند و می‌دانند اگر بخواهند بر جوامع حاکم شوند، نیاز به لشکرکشی نیست بلکه یکی از راه‌های تسلط و فروپاشی این است که دستگاه تعلیم و تربیت را در اختیار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است و هر کسی به اندازه توانش در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد. اگر جایی توان نداشته باشیم تکلیفی خواسته نشده، چرا که پایه تکلیف در فقه، توان، وسع و قدرت است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هفته معلم هفته تکریم ظرفیت‌های مثبت معلمی است، گفت: در زمینه جهاد تبیین استاد مطهری تبدیل به یک جهادگر بزرگ شده، هر کسی که می‌خواهد معارف اسلامی را به خوبی درک کند، باید تمام آثار استاد مطهری را مطالعه کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: معلم باید با علم و آگاهی، معلم جبهه مخالف را بشناسد و بداند که تعلیم و تربیت درست شناخت منش شهید مطهری است. امیدواریم جامعه فرهنگی کشور در این ماموریت بزرگ تعلیم و تربیت در راستای کتاب و سنت به بهترین وجه رسالت خود را انجام و وظیفه معلمی را به بهترین شکل انجام دهند.

انتهای پیام




شناخت منش شهید مطهری اساس تعلیم درست است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? شناخت منش شهید مطهری اساس تعلیم درست است