شمیم خدمت به ایثارگران به همت سازمان اقتصادی کوثر با ارتقا بهره وری

به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان، نمایشگاه روایت خدمت بنیاد شهید و نهادهای تابعه ۱۹ اسفند سالجاری با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. در این نمایشگاه، غرفه های مختلفی از جمله سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال تملیکی کوثر حضور داشتند و محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشتند. مسئولان ارشد کشوری و لشگری، […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان، نمایشگاه روایت خدمت بنیاد شهید و نهادهای تابعه ۱۹ اسفند سالجاری با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

در این نمایشگاه، غرفه های مختلفی از جمله سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال تملیکی کوثر حضور داشتند و محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.

مسئولان ارشد کشوری و لشگری، نخبگان، اهالی رسانه و دیگر ناظران نام آشنا از این نمایشگاه بازدید کردند و با پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف بنیاد شهید و نهادهای تابعه آشنا شدند.

این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارتقاء همکاری ها و تبادل نظر بین مختلف نهادها و جامعه بود و به معرفی دقیقتر فعالیت‌ها و دستاوردهای این نهادها کمک کرد.

تاکید رئیس جمهور بر حمایت از تولید داخل و توسعه کارآفرینی

رئیس جمهور در مراسم افتتاح این نمایشگاه بر اهمیت حمایت از تولید داخلی و توسعه کارآفرینی را تأکید کرد و از تلاش‌های بنیاد شهید و نهادهای تابعه برای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان قدردانی کرد.

در این نمایشگاه از «سامانه رصد و پایش برنامه عملیاتی» رونمایی و «میز خدمات الکترونیک» بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شد. 

برنامه عملیاتی پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در واقع ایجاد یک زنجیره قابل از پیوند اسناد بالادستی، اهداف و سیاست‌های کلان، سند تحول دولت مردمی و نظایر آن و تبدیل آنها به برنامه عملیاتی به صورت عینی برای تمام رده‌های سازمانی است.

بر اساس توضیحات ارائه شده پایش این برنامه مهمتر و حساس‌تر از تدوین آن و در سه مرحله خوداظهاری، ارزیابی انطباقی و پایش میدانی صورت می‌گیرد. مهمترین موضوع پایش، وصل کردن و متصل نمودن تخصیص اعتبارات به میزان تحقق برنامه در زمان تعیین شده خود است.

موضوع بعدی استفاده از نتایج اجرا و پایش برنامه در ارزشیابی مدیران بنیاد است به نحوی که ۴۰ درصد نمره ارزیابی ایشان از برامه علمیاتی استخراج می‌شود. این برنامه از مهمترین نظامات تشویق و تنبیه و وصل کردن پرداخت‌های غیرمستمر مدیران به نتایج پایش و میزان تحقق آن است.

در این جلسه همچنین سامانه میز خدمات الکترونیک بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی تحت عنوان سامانه «ایثار من» معرفی و شکل فعالیت آن تشریح شد.

این سامانه که بر بستر فضای مجازی راه‌اندازی شده حدود ۱۵۰ خدمت ارائه می‌کند و ایثارگران خواهان خدمات می‌توانند کاملا به شکل برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

تمام ایثارگران کشور بر روی این سامانه دارای پرونده الکترونیک هستند و می‌توانند اطلاعات و آخرین وضعیت ایثارگری خود را بر روی آن مشاهده کنند.

سازمان اقتصادی کوثر به دنبال استقرار هوش مصنوعی در معادن 

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی نذیر کرمان اظهار داشت: خودکفایی در صنعت مرغ توسط سازمان اقتصادی کوثر، باعث ثابت شدن و مانع از افزایش قیمت مرغ شده است.

شمیم خدمت به ایثارگران به همت سازمان اقتصادی کوثر با ارتقا بهره وری

وی ادامه داد: اگر مرغ اجداد در سازمان اقتصادی کوثر تولید نمی‌شد، قیمت مرغ به بالای ۱۲۰ هزار تومان می‌رفت. اما به دلیل خودکفایی در این سازمان، قیمت مصوب مرغ از ۷۲ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان است.

فخاری افزود: ما در کوثر کار دانشی بزرگی در لایه ژنتیک انجام داده‌ایم و توانستیم مرغ لاین و اجداد را تولید و به خودکفایی برسانیم؛ اگر دولت برای سرمایه در گردش کمک کند، ما نهاده را بتوانیم بی واسطه تامین کنیم قیمت مرغ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب معدن، جایگزین قابل توجهی برای نفت می‌تواند باشد. از این رو، به منظور افزایش بهره‌وری در حوزه معادن، نیاز است که الگویی مناسب برای کشور تعیین شود؛ همانطور که در صنعت طیور عمل کردیم، در حوزه معدن نیز باید به افزایش بهره وری معادن پرداخته شود. استقرار هوش مصنوعی در معادن می‌تواند بهبود برداشت و کیفیت آن را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از برداشت ناصحیح و تخریب معادن، استفاده از روش‌های هوشمند و پهپادها و دوربین‌ها و تحلیل‌گرهای هوش مصنوعی ضروری است. این سامانه‌ها کمک می‌کند تا پایش معادن را در سراسر کشور انجام گیرد و به تولیدکنندگان معدنی کمک کرده تا بهره‌وری خود را افزایش دهند.

فخاری در رابطه با مشارکت دانش بنیان ها با این سازمان خاطرنشان کرد: ما موسسه توسعه کسب و کار رویش را داریم که رابط ما با مراکز علمی است و در سال گذشته ۱۲۷ مسئله فناورانه را در یک نمایشگاه عرضه و با ورود ۲۵ شرکت دانش بنیان، به حل مشکلات دانشی پرداخته است.

انتهای پیام/




شمیم خدمت به ایثارگران به همت سازمان اقتصادی کوثر با ارتقا بهره وری

منبع: بــرنا
? شمیم خدمت به ایثارگران به همت سازمان اقتصادی کوثر با ارتقا بهره وری