شمارش معکوس برای افتتاح نیروگاه گل‌گهر آغاز شد

واحد نخست نیروگاه گهر انرژی زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در آستانه افتتاح قرار گرفته است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شمارش معکوس برای راه‌اندازی واحد نخست نیروگاه گل‌گهر آغاز شده است این نیروگاه گازی در راستای ماده (۴) قانون مانع‌زدایی از صنعت برق […]

واحد نخست نیروگاه گهر انرژی زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شمارش معکوس برای راه‌اندازی واحد نخست نیروگاه گل‌گهر آغاز شده است

این نیروگاه گازی در راستای ماده (۴) قانون مانع‌زدایی از صنعت برق کشور و تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو  با راهبری ایمیدرو احداث و تکمیل شده است، طبق ماده (۴) قانون و تفاهم‌نامه، مقرر شده ۱۰هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاه برق برای استفاده صنایع و معادن ساخته شود.

اکنون واحد نخست نیروگاه گهر انرژی به ظرفیت تولید ۱۸۳مگاوات آماده راه‌اندازی شده است.

طبق بازدیدی که منیژه غلامرضایی مدیر زیرساخت ایمیدرو از پروژه فوق داشته، واحد دوم این نیروگاه نیز تا انتهای بهار سال جدید (۱۴۰۳) راه اندازی می‌شود.

مجموع سرمایه‌گذاری در این نیروگاه به ۲۴۰ میلیون یورو خواهد رسید.

مجموعه گل‌گهر در همین حال پروژه احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۴۰مگاوات را درحال اجرا دارد که اخیرا ۱۰مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای خبر/ طهماسبی




شمارش معکوس برای افتتاح نیروگاه گل‌گهر آغاز شد

منبع:آرمـان
? شمارش معکوس برای افتتاح نیروگاه گل‌گهر آغاز شد