شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان ۳۵۰۰۰ میلیارد تومان پول به دولت می‌دهند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برآورد می‌شود که شرکت‌های معدنی استان در سال جاری ۳۵ هزار میلیارد تومان را به خزانه دولت واریز کنند. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان  به نقل از ایسنا؛ مهدی حسینی نژاد صبح امروز ۲۴ فروردین ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان به تبیین آخرین […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برآورد می‌شود که شرکت‌های معدنی استان در سال جاری ۳۵ هزار میلیارد تومان را به خزانه دولت واریز کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان  به نقل از ایسنا؛ مهدی حسینی نژاد صبح امروز ۲۴ فروردین ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان به تبیین آخرین وضعیت محدوده های معدنی استان پرداخت و اظهار کرد: در نقشه معدنی استان بیش از ۸۱۳۵ محدوده معدنی ثبت شده که بیش از ۲۵۶۰ محدوده آن فعال و بیش از ۵۵۷۵ محدوده به دلایلی غیرفعال هستند.

او ادامه داد: حدود ۷۳۱ پروانه بهره‌برداری داریم که از این تعداد ۱۰۱ مورد مشمول مزایده هستند که ۳۳ مورد آن شرایط مزایده دارند و ۱۴۹ مورد آنها هنوز مشمول مزایده نیستند و در حال بررسی و تعیین تکلیف هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این مطلب که محدوده‌های مشمول مزایده استان ۱۸۹۸ مورد است، اظهار کرد: ۳۲۶ محدوده معدنی و ۵۰۰ محدوده زیر پهنه امسال به مزایده گذاشته خواهد شد.

او افزود: ۳۶۷۷ محدوده استان بلوکه شده و امکان مزایده آنها وجود ندارد که به دنبال اصلاح قانون برای تعیین تکلیفشان هستیم تا از روی نقشه معدنی استان پاک شوند.

حسینی نژاد تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۷ محدوده به مزایده گذاشته شد و فرایند اداری آنها در حال انجام تا به برنده ها واگذار شوند.

او در ادامه به قانون بودجه ۱۴۰۲ گریزی زد و گفت: در قانون بودجه امسال پیش بینی شده که دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل معادن کل کشور درآمد کسب کند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان میزان وصول حقوق دولتی معادن استان کرمان را حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می کنیم که امسال حقوق دولتی که استان می‌تواند وصول کند حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان باشد.

او در ادامه با بیان اینکه ۶۵ درصد مالیات استان را شرکت های بزرگ پرداخت می کنند، اظهار کرد: پیش بینی می کنیم که شرکت های بزرگ استان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز مالیات خواهند داد لذا امسال معادن و شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان ۳۵ هزار میلیارد تومان در مجموع به خزانه دولت واریز خواهند کرد.

حسینی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال پیش بینی شده که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن وصولی داشته باشیم که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن باید برگشت داده شود.

او پیش بینی خسارات ناشی از اکتشاف و بهره برداری امسال را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه از این محل در سال گذشته برگشتی زیادی به استان نداشتیم. 

شایان ذکر است؛ در این جلسه مقرر شد شرکت ملی مس و شرکت صنعتی معدنی گل گهر و گهرزمین در تفاهم با بانک‌های استان به نحوی عمل نمایند که مبلغی به عنوان تسهیلات ارزان قیمت از محل معادل گردش حساب به واحدهای تولیدی که با معرفی کارگروه رونق تولید مصوب می‌شود، پرداخت کنند و دبیر شورای بانک ها ظرف یک ماه آینده به استناد مصوبات قبلی شورا نسبت به بررسی آخرین وضعیت انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ از جمله صنایع مس، گل گهر، گهر زمین، اسفندقه، زغالسنگ، ماهان، میدکو و سایر شرکت ها اقدام و گزارش آن را در جلسه آتی شورا ارائه نماید.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان ۳۵۰۰۰ میلیارد تومان پول به دولت می‌دهند

منبع:آرمـان
? شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان ۳۵۰۰۰ میلیارد تومان پول به دولت می‌دهند