شب‌های قدر اوج ماه مبارک رمضان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه رسول (ص) گفت: رمضان بهترین ماه سال و شب‌های قدر اوج ماه مبارک رمضان است. حجت‌الاسلام علی‌اصغر کاشفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه رسول (ص) در گفتگو با نذیر کرمان ضمن آرزوی قبولی طاعات و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت: دهه دوم ماه […]

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه رسول (ص) گفت: رمضان بهترین ماه سال و شب‌های قدر اوج ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر کاشفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه رسول (ص) در گفتگو با نذیر کرمان ضمن آرزوی قبولی طاعات و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) گفت: دهه دوم ماه مبارک رمضان درحال سپری شدن است و بندگان خدا در این ماه به مهمانی خدای متعال نائل شدند، مهمانی که پیامبر عظیم الشان اسلام در خطبه شعبانیه فضائل و معارف و برجستگی‌های این ماه شریف را اشاره فرمودند.

 
وی افزود: شاید مهمترین نکته ماه مبارک رمضان که اوج این ماه با برکت است لیالی قدر است که در آستانه ورود به لیالی قدر قرار داریم.
 
کاشفی در مورد اهمیت شب‌های قدر گفت: با نگاهی به آیات شریفه قرآن کریم و روایات حضرات معصومین (علیهم السلام) می‌رسیم به اینکه لیالی قدر از خاصیت ویژه در طول سال و برخوردار است.
 
وی با اشاره به آیه ۸۵ سوره بقره گفت: خدای متعال در این آیه دقیقا به همین نکته اشاره می‌فرمایند «بسم الله الرحمن الرحیم شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدی فی الناس و البینات من الهدی و الفرقان» ماه مبارک رمضان این ویژگی را دارد که در آن قرآن نازل شده است.
 
وی افزود: باید به این نکته توجه کنیم که ماه مبارک رمضان صرفا ماه نزول قرآن نیست ماه نزول کتب الهی دیگر هم بر انبیاء قبل از پیامبر اعظم شان اسلام هم است.
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی خاص و منحصر به فرد امت پیامبر عظیم الشان که در ماهی که به ماه صیام، مهمانی خدا، عبودیت و بندگی است ماه نزول قرآن هم است گفت: از این بالاتر اینکه در این ماه شبی قرار دارد که عبادت در آن شب و برکات در آن شب از هزار ماه بیشتر است چرا که در قرآن کریم باز اشاره فرمودند «لیله القدر خیر من الف شهر» ماه مبارک رمضان شبی را دارد در دل خودش که از ۱۰۰۰ ماه بالاتر و بهتر است.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه رسول (ص) در مورد اعمال شب‌های قدر گفت: در اعمال این ماه شریف در لسان مبارک حضرات معصومین (علیه السلام) موارد متعددی عنوان شده از جمله از مواردی اشاره فرمودند این که بهترین عمل در لیله القدر تفکر و اندیشیدن است در این شب نورانی عافیت طلبیدن از درگاه احدیت برای دین برای دنیا برای مسلمین برای مومنین و مومنات است.
 
وی افزود: از دیگراعمال شب‌های قدر دعا برای سلامتی انسان کامل وجود مبارک مقدس ولی الله اعظم ارواحنافداه است.
 
کاشفی در ادامه با اشاره به انس و الفت با قرآن کریم گفت: انس و الفت با آیات کریمه قرآن کریم از ویژگی‌های این شب نورانی است.
 
وی افزود: یکی دیگر از اعمال ویژه ماه مبارک رمضان و مخصوصا لیله القدر مجالست علم و علم آموزی است علم نسبت به اعتقادات و ارزش‌ها و مبانی دینی از مواردی است که در لیله القدر و در شب قدر به آن توصیه شده است.
 
کاشفی تصریح کرد: از مهم‌تر اینکه از خدای متعال عافیت و عاقبت به خیری بخواهیم و از درگاه احدیت توفیق بنده بودن برای خدای متعال را مدنظر قرار دهیم.
 
وی در پایان گفت: انشاءالله خدای متعال توفیق عبودیت و بندگی را نصیب ما گرداند و نظام جمهوری اسلامی به اهداف عالیه خودش برسد.

انتهای خبر/زنگی آبادی 




شب‌های قدر اوج ماه مبارک رمضان است

منبع:آرمـان
? شب‌های قدر اوج ماه مبارک رمضان است