شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تیرماه جاری،گفت:«جشنواره امسال در دو مرحلۀ منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود و استان کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌های منطقۀ پنج کشور در تاریخ‌های ۲۱ تا ۲۳ تیرماه خواهد […]

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تیرماه جاری،گفت:«جشنواره امسال در دو مرحلۀ منطقه‌ای و ملی و بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود و استان کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌های منطقۀ پنج کشور در تاریخ‌های ۲۱ تا ۲۳ تیرماه خواهد بود».

محسن روحی افزود:«از ویژگی‌های جشنواره امسال،برگزاری همزمان جشنواره استانی موسیقی نواحی به میزبانی شهرستان بافت است که با تنوع و کثرت موسیقایی اقوام مختلف استان نیز همراه است».

وی خاطرنشان کرد:«هنرمندان استان‌های خراسان رضوی،خراسان جنوبی،جنوب کرمان،یزد،سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این دوره از جشنواره حضور دارند و جشنواره به ‌مدت سه شب در تالار فرهنگ و هنر کرمان و همچنین در شهرستان بافت برگزار می‌شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی ششم تیرماه در جلسه ستاد برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران،با بیان اینکه استان کرمان به دلیل گسترۀ جغرافیایی ظرفیت‌های قابل توجه و برجسته‌ای در حوزۀ موسیقی دارد،اظهار کرد:«۱۴ دورۀ مستمر و متمرکز،جشنواره موسیقی نواحی ایران به‌خوبی در استان کرمان برگزار شد».

روحی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره به تمام ظرفیت‌های موسیقی مرکز و جنوب‌شرق ایران بزرگ در کنار حضور هنرمندان موسیقی اقوام استان توجه داریم،گفت:«برگزاری این جشنواره هویت ملی و مشترک اقوام مختلف را نشان می‌دهد».

وی افزود:«در زمان برگزاری جشنواره،نشست‌های پژوهشی نیز برگزار خواهد شد».

بر اساس این خبر،بخش منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران،تیرماه جاری در استان‌های گلستان،چهارمحال و بختیاری،آذربایجان شرقی،کرمانشاه و کرمان برگزار خواهد شد.




شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برگزار می‌شود

:اخبار استان کرمان – فرهنگ