شاعران مقاومت به تقویت روحیه جبهه حق کمک می‌کنند

نذیر کرمان/کرمان معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در هر نبردی روحیه حرف اول را می‌زند، گفت: شاعران مقاومت به تقویت روحیه جبهه حق کمک می‌کردند. به گزارش نذیر کرمان، سیدمحمد حسینی شامگاه ۱۴ تیرماه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان با گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی و […]

نذیر کرمان/کرمان معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در هر نبردی روحیه حرف اول را می‌زند، گفت: شاعران مقاومت به تقویت روحیه جبهه حق کمک می‌کردند.

به گزارش نذیر کرمان، سیدمحمد حسینی شامگاه ۱۴ تیرماه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت در کرمان با گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا و رزمندگان جبهه مقاومت و با اشاره به سابقه ادبیات مقاومت اظهار کرد: این حرکت ادامه دارد.

وی افزود: در دوره اسلامی از صدر اسلام، شعر تاثیر خاص و به سزائی داشته و در تقویت روحیه حماسی و انگیزه جهاد در راه خدا تاثیرگذار بود و روحیه پایداری و پایمردی را در رزمندگان زنده نگه می‌داشت.

حسینی با اشاره به اینکه در هر نبردی روحیه حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: شاعران مقاومت به تقویت روحیه جبهه حق کمک می‌کردند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پاسخگویی پیامبر اسلام به هجو دشمن در جبهه‌های جنگ بیان کرد: این درسی برای ماست که نباید هجمه دشمن را بی پاسخ گذاشت. گاهی هجمه نظامی و گاهی با زبان است و زبان می‌تواند خیلی تاثیر داشته باشد.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند “مومن با زبان و شمشیرش جهاد می‌کند” و امام علی علیه السلام فرمودند” با اموال، جان و زبان و بیان جهاد کنید” که بیان می‌تواند سحرآمیز باشد و دل ها را تسخیر کند و جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند توسط شاعران انجام می‌شود ما در دوران انقلاب، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و … اینگونه اشعار را دیدیم.

حسینی با اشاره به سابقه برخی شاعران صدر اسلام گفت: کسی که در رکاب پیامبر است و جایی تخطی می‌کند، با او برخورد می‌شود و اینها نکات ارزشمندی است.

معاون رئیس جمهور در پایان اظهار کرد: امیدواریم این جشنواره‌ها استمرار داشته باشد.

در این مراسم از ۲۰ شاعر به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره تقدیر و از کتاب “صدایم بزنید کوه” حاوی اشعار فارسی نخستین جشنواره جهانی شعر مقاومت رونمایی شد.

انتهای پیام




شاعران مقاومت به تقویت روحیه جبهه حق کمک می‌کنند

منبع: ایـسنا
? شاعران مقاومت به تقویت روحیه جبهه حق کمک می‌کنند