سیل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرستان زرند خسارت زده است

فت فتو/کرمان سرپرست فرمانداری زرند گفت: در پی سیل روزهای گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد شده است. سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با فت فتو درباره آخرین وضعیت شهرستان زرند به فت فتو می‌گوید: تقریبا همه روستاهای این شهرستان درگیر سیلاب شدند. طبق اعلام او، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به این […]

فت فتو/کرمان سرپرست فرمانداری زرند گفت: در پی سیل روزهای گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد شده است.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با فت فتو درباره آخرین وضعیت شهرستان زرند به فت فتو می‌گوید: تقریبا همه روستاهای این شهرستان درگیر سیلاب شدند.

طبق اعلام او، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد شده است.

سرپرست فرمانداری زرند در ادامه می‌گوید: حدود ۱۰۰ قنات این شهرستان خسارت دیده‌اند و با توجه به‌ اینکه حدود ۱۰ کیلومتر از خطوط آب این شهرستان را سیل تخریب کرده است لذا آب ۳۲ روستا قطع شد که در حال رفع این مشکل هستیم و درحال حاضر در این مناطق آبرسانی به صورت سیار است.

در سیلاب اخیر، ۲۰ کیلومتر جاده اصلی خسارت دید و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی تخریب کامل شده است که بسیاری از این راه‌ها بازگشایی شدند و قطعی برق در هفت پارچه روستا که شرکت توزیع برق درحال وصل برق آنها هستند، این بخش دیگر از اخباری بود که حسینی به خبرنگار فت فتو داد.

او می‌افزاید: حدود ۱۰۰ کیلومتر از معابر شهری و روستایی شهرستان زرند تخریب شده است.

طبق اعلام حسینی، ۲۵ واحد مسکونی در این شهرستان ۱۰۰ درصد تخریب شدند و به حدود ۵۰ واحد مسکونی بیش از ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.

سرپرست فرمانداری زرند از خسارت ۱۰۰ درصدی ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و در ادامه هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی در مدیریت وضعیت را مورد تاکید قرار داد.

او از گرفتن تصمیمات اقتضایی متناسب با شرایط سخن گفت و در ادامه با اشاره به پر شدن یکی از بندهای خاکی این شهرستان و تخلیه بخشی از آن، عنوان کرد: اگر این تخلیه انجام نمی‌شد و این بند خاکی می‌شکست احتمال اینکه آب وارد شهر زرند شود، زیاد بود.

طبق گفته حسینی، سه روستا در شهرستان تخلیه شدند و با توجه به‌ اینکه آب وارد شهرهای سیریز و یزدان‌آباد شد لذا اهالی خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی و خسارت شده بودند، در مدارس اسکان موقت داده شدند.

او با انتقاد شدید از تصرف حریم رودخانه در ادامه توجه جدی به هشدارها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: سیلاب به بیش از ۵۰ دستگاه خودرو خسارت وارد کرده است ضمن آن‌که تاکنون چهار پنج نفر دچار مصدومیت (در حد شکستگی دست و پا) شده‌اند.

انتهای پیام




سیل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرستان زرند خسارت زده است

منبع: ایـسنا
? سیل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرستان زرند خسارت زده است