سیل بند جیرفت مشکل آبگیری جازموریان را رفع می‌کند

کرمان – استاندار کرمان با اشاره به لزوم احداث سیل بند جیرفت گفت: در صورت احداث این سیل بند آب‌های جاری به سمت جازموریان هدایت می‌شود. به گزارش فت فتو، علی زینی وند صبح یکشنبه در دیدار با معاون سازمان محیط زیست یکی از مشکلات استان کرمان را بروز ریزگردها دانست و گفت: باید با […]

کرمان – استاندار کرمان با اشاره به لزوم احداث سیل بند جیرفت گفت: در صورت احداث این سیل بند آب‌های جاری به سمت جازموریان هدایت می‌شود.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند صبح یکشنبه در دیدار با معاون سازمان محیط زیست یکی از مشکلات استان کرمان را بروز ریزگردها دانست و گفت: باید با احیای حوضه‌های آبریز به خصوص جازموریان زمینه کاهش ریزگردها را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تالاب جازموریان آبگیری شده است اما اختصاص اعتبار و ساخت سیل بند جیرفت می‌تواند بسیاری از مشکلات در خصوص آبگیری جازموریان را رفع کند و منجر به آبگیری این تالاب در فصل بارندگی و جلوگیری از بروز سیل و هدر رفت منابع آبی شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: جازموریان تأثیر قابل توجهی در زیست بوم منطقه جنوب کرمان دارد و مستقیماً روی مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه تأثیر می‌گذارد و خشک شدن دوباره این تالاب منجر به بروز مشکلات جدی زیست محیطی می‌شود.

وی عنوان کرد: ریزگردهای جازموریان در زمان خشک شدن ناشی از بستر این حوضه آبریز است که بخش قابل توجهی از کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر ۵۴۲۴۱۰۳




سیل بند جیرفت مشکل آبگیری جازموریان را رفع می‌کند

منبع: مــهر
? سیل بند جیرفت مشکل آبگیری جازموریان را رفع می‌کند