سیل‌بندها ترمیم نشوند با باران بعدی همین اتفاق خواهد افتاد

فت فتو/کرمان فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: اگر فقط سرگرم بازگشایی راه‌ها بشویم و سیل‌بندها را ترمیم نکنیم با باران بعدی دوباره همین اتفاق خواهد افتاد. سردار حسین معروفی در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب سابقه سیل داشته است و در این دولت باید یک سری کارهای اساسی شود به خصوص ادامه سیل‌بند […]

فت فتو/کرمان فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: اگر فقط سرگرم بازگشایی راه‌ها بشویم و سیل‌بندها را ترمیم نکنیم با باران بعدی دوباره همین اتفاق خواهد افتاد.

سردار حسین معروفی در مناطق سیل‌زده جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب سابقه سیل داشته است و در این دولت باید یک سری کارهای اساسی شود به خصوص ادامه سیل‌بند خرم از جیرفت تا جازموریان که راه نجات مردم منطقه جنوب استان کرمان است.

وی افزود: دو سال پیش در سیل قبل ما پیشنهاد ادامه سیل‌بند خرم را دادیم اما پای کار نیامدند و کار انجام نشد، قطعاً در این دولت این کار با همکاری سپاه و مردم انجام خواهد شد که دیگر دچار این آسیب نشویم.

معروفی ادامه داد سیلی که هفته گذشته آمد غافلگیرکننده نبود زیرا ما پیش‌بینی و قرارگاه‌هایمان را فعال کرده بودیم اما حجمی که الان آمد پیش بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه این منطقه یک حسن و یک عیب دارد گفت: عیب این منطقه این است که شیب تندی دارد و به سرعت آب وارد مزارع و مناطق می‌شود و خسارت وارد می‌کند اما حسن آن این است که آب ماندگار نیست.

معروفی عنوان کرد: سپاه قرارگاه‌هایی در جیرفت و کهنوج و حتی شرق استان که درگیر است تشکیل داده است؛ بخش عمده عشایر شهرستان ریگان با سیل درگیر شدند که ما شب گذشته درگیر آن‌ها بودیم.

وی تأکید کرد: اولویت اول ما نجات جان مردم و سپس پس از فروکش کردن آب لایه روبی و تمیز کردن خانه‌ها است؛ همچنین تمام تلاشمان را برای رساندن تغذیه و غذای گرم به کار گرفته‌ایم.

معروفی ادامه داد: سپس اولویت ما این است که راه‌های مواصلاتی باز شوند و سیل بندهایی که دچار آسیب شدند موقتاً ترمیم شوند زیرا اگر فقط سرگرم بازگشایی راه‌ها بشویم با باران بعدی دوباره همین اتفاق خواهد افتاد.

وی توضیح داد: با ابلاغ فرمانده کل سپاه تمام مجموعه را هماهنگ کردیم و لشکر وارد منطقه شده است؛ از نیروی دریایی و هوا فضا دو فروند هلی کوپتر درخواست کردیم که وارد منطقه شوند؛ همچنین به فرماندهان اعلام کردیم هر اندازه دستگاه نیاز دارید اگر نداشتید کرایه کنید و حتی اگر مقروض هم شویم باید مردم را از این وضعیت نجات دهیم.

معروفی تشریح کرد: در حوزه پخت غذا هم در منطقه رودبار ۲ هزار و ۵۰۰ ، منوجان ۲هزار و ۵۰۰ و کهنوج ۲هزار طبخ غذا داریم؛ موکب‌های مردمی را هم هماهنگ کردیم، در منطقه رودبار هم قرار شده مسئولیت طبخ و توزیع غذا را فرماندهی ناحیه ما برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: به گروه‌های جهادی فراخوان دادیم اما نمی‌خواهیم افراد زیادی وارد منطقه شوند و در حد نیاز کمک می‌گیریم، از مردم هم می‌خواهیم با صبوری‌شان کمک کنند تا این شرایط بهتر شود.

وی تصریح کرد: مردم مطمئن باشند تا زمانی که نیازی داشته باشند منطقه را ترک نمی‌کنیم و با تمام وجود هستیم، حتی اگر دستگاه‌های بیل و لودر نیایند ما جانمان را سد بلای مردم خواهیم کرد.

انتهای پیام




سیل‌بندها ترمیم نشوند با باران بعدی همین اتفاق خواهد افتاد

منبع: ایـسنا
? سیل‌بندها ترمیم نشوند با باران بعدی همین اتفاق خواهد افتاد