سپاه در تامین و رفع مشکل آب شرب روستایی شهرستان زرند، مشارکت می کند

سید جواد حسینی نژاد گفت :طی مذاکرات انجام شده و اعلام آمادگی سپاه ناحیه زرند و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان، سپاه پاسداران در آبرسانی و تامین آب شرب ۹ روستای زرند پای کار آمده است به گزارش فت فتواز کرمان : جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با محوریت بررسی بحران آب […]

سید جواد حسینی نژاد گفت :طی مذاکرات انجام شده و اعلام آمادگی سپاه ناحیه زرند و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان، سپاه پاسداران در آبرسانی و تامین آب شرب ۹ روستای زرند پای کار آمده است

به گزارش فت فتواز کرمان : جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با محوریت بررسی بحران آب روستایی، به ریاست سیدرضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای شورای تامین، سرهنگ علی اکبر شاهرخی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان،سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند، معاونین فرماندار، بخشداران مرکزی و یزدان آباد و تعدادی از مدیران اجرایی، در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

سرپرست فرمانداری زرند در این جلسه با اشاره به اینکه  کاهش بارش ها و برداشت بیش از اندازه منابع زیرزمینی طی سال های اخیر، تعداد زیادی روستاهای شهرستان را در بحران آب شرب فروبرده است اظهار کرد: بحران آب در شهرستان جدی است و اگر تا قبل از تابستان امسال چاره اندیشی نشود بسیاری از روستاها در بحران کامل خواهند بود.

حسینی نژاد با بیان اینکه تصمیمات، برنامه ها و اقدامات ضرب العجلی کوتاه مدت آبرسانی روستایی را تا قبل از فرارسیدن تابستان باید دنبال کنیم، افزود: آبرسانی مجتمع روستایی غربی شهرستان ۸۰ درصد انجام شده، مجتمع سربنان تنها چند روستا باقی مانده و مجتمع سبلوئیه ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسینی نژاد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از همت جهادی و انقلابی سپاه پاسداران در بحث کمک به دولت در عمران و آبادانی روستاها، تصریح کرد: طی مذاکرات انجام شده و اعلام آمادگی سپاه ناحیه زرند و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان، سپاه پاسداران در آبرسانی و تامین آب شرب روستایی زرند پای کار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه لیست حدود ۵۰ روستای شهرستان که دچار مشکل در تامین آب شرب هستند از سوی فرمانداری تهیه شده، افزود: پروژه های آبرسانی به این روستاها طبق اولویت میزان بحران، با تامین لوله و اتصالات از سوی سپاه و با تامین اعتبار اجرا و فنی و مهندسی از سوی اداره امور آب و فاضلاب شهرستان انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی دستگاه های اجرایی و واحد های صنعتی و معدنی شهرستان باید در راستای پیشبرد اهداف آبرسانی پای کار و در تعامل و همکاری همه جانبه خصوصا با سپاه و آبفا باشند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با اقدامات جهادی و کوتاه مدت تابستان امسال را با کمترین بحران و چالش آبی پشت سر بگذاریم.
 مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه مردم باید بدانند مسئولین و خادمین آنها پای کارند تا آنها در تابستان با کم ترین تعداد و زمان قطعی آب مواجه شوند، خاطر نشان کرد: بحث بحران آب در روستاهای شهرستان بسیار جدی است و باید دهیاران و مردم در تعامل و همکاری کامل با پروژه های آبرسانی به مناطق خود باشند.

سرپرست فرمانداری زرند همچنین با اشاره به اینکه در بحث آب شرب شهری نیز مشکلات عدیده ای وجود دارد، تاکید کرد: امیدواریم با توجه به پیگیری ها، مذاکرات و مکاتبات چند روز قبل با مقام عالی وزارت نیرو تا قبل از تابستان با تجهیز و راه اندازی دو حلقه چاه شرب حفر شده، در شهر زرند با بحران جدی مواجه نشویم.

حسینی نژاد در پایان بر راهکارهای قانونی جهت مشارکت و مسئولیت های اجتماعی صنایع و معادن بزرگ در امر آبرسانی شرب شهرستان نیز تاکید کرد.

لازم به ذکر است سرهنگ کردی فرمانده سپاه زرند از روند اجرای طرح آب رسانی بسیج سازندگی این ناحیه در منطقه سربنان زرند بازدید به عمل آورد

منبع :روابط عمومی فرمانداری زرند




سپاه در تامین و رفع مشکل آب شرب روستایی شهرستان زرند، مشارکت می کند

منبع: خــبرگزاری بســیج
? سپاه در تامین و رفع مشکل آب شرب روستایی شهرستان زرند، مشارکت می کند