سوگواره تعزیه ده‌زیار به سمت بین‌المللی شدن برود

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت:این امکان وجود دارد که سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در سال های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود و باید به سمت جهانی شدن آن برویم. دکترمحمدمهدی زاهدی ۳۱ اردیبهشت ماه  در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار خدمت به زائران و عزاداران حضرت […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت:این امکان وجود دارد که سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در سال های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود و باید به سمت جهانی شدن آن برویم.

دکترمحمدمهدی زاهدی ۳۱ اردیبهشت ماه  در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار خدمت به زائران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را بسیار ارزشمند دانست و افزود: این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود و باید به خود ببالید که در این مسیر خدمتگزاری قرار گرفتید.

وی گفت: سالها از یزیدیان تا طاغوتیان قبل از انقلاب اسلامی تلاش کردند نهضت عاشورا و قیام امام حسین (علیه السلام) را به فراموشی بسپارند در حالیکه سیدالشهداء نوری است که هرگز خاموش نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور در دوره‌های قبل سوگواره ملی تعزیه ده زیار خاطرنشان کرد: این اتفاق یک رویداد ملی و مذهبی بسیار خوب در جهت تعظیم شعائر مذهبی است و هر سال باید باشکوه‌تر برگزار  و مشکلات سالهای قبل پیگیری و برطرف شود.

زاهدی با بیان اینکه آنچه که سوگواره ملی تعزیه ده زیار را متمایز کرده میزبانی شایسته مردم این روستا از میهمانان از مناطق مختلف کشور است، تصریح کرد: بهتر است مسئولان استان در این مراسم باشکوه شرکت کنند و ضمن دیدن مشکلات نسبت به رفع آن و فراهم کردن زیرساخت‌ها کمک کنند.

رئیس فراکسیون مهدویت مجلس به ثبت جهانی آیین تعزیه خوانی کشور اشاره و اظهار کرد: این امکان وجود دارد که سوگواره ملی تعزیه ده زیار در سال های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود و باید به سمت جهانی شدن آن برویم.

در این جلسه ثارالله انکوتی دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اشاره به اینکه این سوگواره یک اقدام فرهنگی در ابعاد ملی و مذهبی است، افزود: سوگواره ملی تعزیه ده زیار هر ساله در ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کار آماده سازی فضای برگزاری سوگواره از حدود یکماه و نیم پیش به همت جوانان روستا و خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (علیه السلام) آغاز شده، گفت: مردم روستای ده زیار تمام تلاش خود را می‌کنند تا میزبانی شایسته ای از مهمانان و عزاداران امام حسین (علیه السلام) در مدت برگزاری سوگواره داشته باشند.

انتهای پیام




سوگواره تعزیه ده‌زیار به سمت بین‌المللی شدن برود

منبع: ایـسنا
? سوگواره تعزیه ده‌زیار به سمت بین‌المللی شدن برود