سومین میزبانی مردم کرمان از رییس دولت مردمی/ رفع تشنه کامی کرمانی ها در فصل گرما

به گزارش خبرنگار سیاسی نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز گذشته جمعه با حضور در دیار کریمان نشان داد تا همانطور که وعده کرده بود، سفر به نقاط مختلف کشور و مناطق دور افتاده از مهمترین دغدغه های اوست.   در سفر نخست و دوم رییسی به کرمان چه گذشت؟ سفر نخست رئیسی […]

به گزارش خبرنگار سیاسی نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز گذشته جمعه با حضور در دیار کریمان نشان داد تا همانطور که وعده کرده بود، سفر به نقاط مختلف کشور و مناطق دور افتاده از مهمترین دغدغه های اوست.

 

در سفر نخست و دوم رییسی به کرمان چه گذشت؟

سفر نخست رئیسی به کرمان پس از بازگشت از سفر به روسیه و هنگامی انجام شد که سیل در این استان جاری شده بود.

مسئولان استان کرمان در این سفر از پیش اعلام نشده رییس جمهور که یکم بهمن سال ۱۴۰۰ انجام شد، ، گزارش آخرین وضعیت سیل را ارائه کردند.

رییسی پس از دریافت گزارش برای بازدید به مناطق سیل زده رفت و از نزدیک در جریان آخرین رسیدگی ها قرار گرفت.

رییس جمهور در این بازید اعلام کرد: در کنار کارهای کوتاه مدت و امدادرسانی، اقدامات بلندمدت نیز نیاز است که احداث سیل بندهای جیرفت ازمهمترین آنهاست و جزو برنامه های دولت به شمار می رود.

اما دومین سفر رییس جمهور که آخرین مقصد سفر استانی هیات دولت در دور نخست بود مرداد ۱۴۰۱ انجام شد.

رییس جمهور و هیات همراه در این سفر دو روزه، ضمن دیدارهای مردمی و سفر به جنوب و شرق استان کرمان، ۲۱۶ مصوبه در بخش‌های مختلف صنعتی، عمرانی، گردشگری، کشاورزی و غیره به تصویب رساندند.

البته نباید از این نکته هم غافل شد که سفر استانی رییس جمهور به صرف بازدید شخص رییس جمهور از این مناطق ختم نمی شود بلکه وزیران و اعضای هیات دولت هر کدام تا دورترین مناطق آن استان اعزام می شوند و از نزدیک با مردم آن منطق محروم دیدار کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار می گیرند.

رییسی حتی در دومین سفر استانی به کرمان بازدید هوایی به جنوب استان و مناطق پیرامونی تالاب جازموریان داشت.

 

بیشتر بخوانید:

واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیای افتتاح شد

توهین به قرآن کریم توهین به انسانیت و ارزش‌های الهی است/امروز مردم‌سالاری دینی را در پرتو ولایت داریم

بازدید رئیس جمهور از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان

رفع تنش آبی کشور نیازمند کار جهادی است

 

سومین سفر رییسی به کرمان همراه با افتتاح پروژه ها و حل بحران آب

حال بعد از حدود یک سال، رییسی بار دیگر  میهمان دیار  کریمان شد تا در ۲ حوزه مهم و حیاتی آب و برق برکاتی برای مردم این خطه به ارمغان بیاورد.

از جمله برنامه های این دور از سفر رییس جمهور، افتتاح فاز نخست خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان به شهرهای بم و بروات است تا پس از ۱۲ سال تشنگی مردم شرق کرمان پایان یابد.

کلنگ این پروژه که ۱۲ سال پیش به زمین خورد همچنان بدون بهره برداری باقی ماند تا اینکه با همت این دولت بخش اول آن آماده افتتاح شد  و با بهره برداری آن بخش قابل توجهی از مردم شهرهای بم و بروات از آب آشامیدنی سالم و باکیفیت بهره مند شوند.

این پروژه شامل خط انتقال آب شرب به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، ۲ مخزن ۱۰هزار و پنج هزار مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است که فاز نخست تصفیه‌خانه نیز به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه از مجموع یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افتتاح می شود.

همچنین این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را زیر پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف، ۴۲۲ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

 

 

استفاده از معادن در حل بحران کم آبی

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در آیین افتتاح آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات و ۱۵ طرح صنعت برق و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در استان کرمان با بیان اینکه مشکل آب این استان باید با استفاده از ظرفیت معادن آن حل شود، اظهار کرد: یکی از معضلات استان کرمان این بود که حتی یک گَرم از معادن بسیار ارزشمند این استان در کرمان فرآوری نمی شد و تمام به صورت خام صادر و میلیون ها تن ذخائر ارزشمند سالانه استخراج و از طریق جاده ها و کشتی ها به دیگر مناطق کشور و خارج از کشور ارسال می شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: استان کرمان از دیرباز در منابع آب فقیر بوده و روز به روز بر این فقر اضافه می شود چون استان دائم در حال پیشرفت و رشد است و باید برای موضوع آب تدبیر بسیار جدی داشته باشیم که با حمایت دولت و مصوبات سفر نخست استانی دولت سیزدهم به استان کرمان این کار به خوبی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ما چهار برنامه را برای تامین آب کرمان در دستور کار داریم افزود: برنامه اول این است که از ذخائر آب های سطحی و سدهای استان کرمان بتوانیم حداکثر فایده را ببریم و پروژه هایی در جنوب، شرق و دیگر نقاط این استان به همین منظور تعریف شده است.

محرابیان با اشاره به پروژه انتقال آب از سد نسا به شهر های بم و بروات بیان کرد: همین موضوع برای سد جیرفت و تامین آب این شهر و سد شهیدان امیرتیموری برای شهر رابر و مناطق اطراف آن پیش بینی شده که برخی در مراحل نهایی هستند و برخی هم نیاز به حمایت و اعتبارات کافی دارند.

 

رییسی1

افتتاح و بهره برداری از بیش از ۲ هزار میلیارد تومان طرح حوزه برق کرمان، بازدید از پروژه انتقال آب از خط صنعت به شهرهای کرمان و رفسنجان هم از دیگر برنامه های رییسی در سفر امروز به کرمان است.

در کنار این برنامه ها قرار است امروز نیروگاه گازی فولاد بوتیا متعلق به شرکت میدکو به همراه چند پروژه دیگر این شرکت با مجموع سرمایه گذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسد.

طرح های افتتاحی حوزه برق کرمان ضمن اینکه بخشی از نیاز ملی برق کشور را تامین می کنند، جمعیت زیادی از مردم شهر و روستاهای استان کرمان را از برقی مطمئن و پایدار برخودار خواهد کرد.

حضور حجت الاسلام رییسی برای سومین بار به استان کرمان بیانگر اهمیت این استان است و همچنین اهمیت این موضوع است که نگاه رئیس دولت سیزدهم در مرحله نخست ملی و سرزمینی است و بعد فراسرزمینی و دیپلماسی خارجی.




سومین میزبانی مردم کرمان از رییس دولت مردمی/ رفع تشنه کامی کرمانی ها در فصل گرما

منبع: مــوج
? سومین میزبانی مردم کرمان از رییس دولت مردمی/ رفع تشنه کامی کرمانی ها در فصل گرما