سومین جشنواره رسانه و عدالت کرمان فراخوان داد

کرمان-فت فتو- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرد: سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت چهارم آذر امسال در سطح استان برگزار می شود و رسانه ها مهلت دارند آثار خود را در بازه زمانی ۲۶ مهرماه جاری تا ۱۰ آبان ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. به گزارش […]

کرمان-فت فتو- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرد: سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت چهارم آذر امسال در سطح استان برگزار می شود و رسانه ها مهلت دارند آثار خود را در بازه زمانی ۲۶ مهرماه جاری تا ۱۰ آبان ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش فت فتو، محمدباقر اسلامی روز یکشنبه در نشست مشترک با مشاوران رسانه ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت با اشاره به برگزاری دو مرحله از جشنواره قلم و عدالت طی سال های اخیر تصریح کرد: در سومین دوره از جشنواره قلم و عدالت رسانه های استانی و سراسری می توانند آثار خود در بخش های خبر، مصاحبه و گزارش که از بازه زمانی اول تیرماه سال ۹۹ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ منشتر شده باشد را ارسال کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که دبیرخانه این جشنواره در روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان تشکیل و مستقر شده است، تاکید کرد: سومین دوره جشنواره قلم با ارزیابی چهار گروه روزنامه های محلی و سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و  هفته نامه ها، دو هفته نامه ها و ماهنامه ها برگزار می شود.
اسلامی تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه و عدالت از  ۱۱ آبان تا ۲۵ آبان ماه مورد داوری قرار می گیرند.
وی ایجاد یک رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات در حوزه قضایی و حقوقی، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویدادهای حوزه قضایی استان برای جلب اعتماد عمومی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی های حقوقی و قضایی مردم، ایجاد انگیزه و رغبت در بین صاحبان رسانه در حوزه قضایی و تلاش برای ارتقای سطح علمی و حرفه ای اصحاب رسانه در حوزه قضایی و حقوقی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: کشف و شناسایی استعدادها و پتانسیل های خبری و رسانه ای استان و تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی، حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان حوزه قضایی و حقوقی، فعال سازی  رسانه ها و استفاده بهینه از فرصت های رسانه ای در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم، انتخاب و معرفی رسانه، خبرنگار، روزنامه نگار و نویسنده برتر در حوزه قضایی و ارج نهادن به تلاش ها و خدمات صاحبان رسانه در استان از دیگر اهداف سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می رود.
اسلامی به موضوعات سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز اشاره و بیان کرد: برنامه ها و رویدادهای دستگاه قضایی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، نقش وکیل، کانون وکلا، مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه، دفاتر اسناد رسمی، کانون سردفتران و دفتریاران و نیز کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم از موضوعات محوری جشنواره رسانه و عدالت به شمار می رود.
وی با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه از قوای پیشتاز در استفاده از سامانه های الکترونیک به شمار می رود، تاکید کرد: موضوع هوشمندسازی در قوه قضاییه از محورهای اصلی سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت است.

در این نشست برخی مدیران رسانه ها و نیز بخش های فرهنگی حضور داشتند و نقطه نظرات خود را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره ارائه کردند.

به گزارش فت فتو نشانی الکترونیکی این جشنواره به نشانی edalat.kr۹۶@gmail.com برای دریافت آثار در نظر گرفته شده است.

دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت به نشانی کرمان، خیابان عدالت، دادگستری کل، ساختمان شهید بهشتی، طبقه دوم، مدیریت روابط عمومی و تلفن دبیرخانه ۳۱۲۲۶۶۰۲- ۳۱۲۲۶۶۰۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پاسخگویی است.




سومین جشنواره رسانه و عدالت کرمان فراخوان داد

منبع:ایرنـا
? سومین جشنواره رسانه و عدالت کرمان فراخوان داد