سوسک سرخرطومی ضررهای زیادی به شرق استان کرمان وارد کرده است

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با بیان اینکه آفت سوسک سرخرطومی ضررهای زیادی به شهرستان‌های شرق استان کرمان وارد کرده، گفت: برای مبارزه با آفت دانشگاه‌ها باید پای کار بیایند و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام دهند. ابراهیم کریمی شامگاه هفتم آبان ماه در نشست با فرمانداران و رؤسای جهاد کشاورزی شرق استان […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با بیان اینکه آفت سوسک سرخرطومی ضررهای زیادی به شهرستان‌های شرق استان کرمان وارد کرده، گفت: برای مبارزه با آفت دانشگاه‌ها باید پای کار بیایند و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام دهند.

ابراهیم کریمی شامگاه هفتم آبان ماه در نشست با فرمانداران و رؤسای جهاد کشاورزی شرق استان کرمان با اشاره به گستردگی تهدیدات اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید آمادگی لازم را برای مقابله با دشمن را داشته باشند.

 وی با بیان اینکه مبارزه با آفات در شرق استان کرمان در بُعد فرهنگ مدیریتی و ساختاری بسیار تغییر کرده، افزود: ساختار پدافند غیرعامل باید در استان کرمان تغییر کند و تنها نباید با مکاتبات ونامه‌نگاری کارها انجام شوند.

کریمی با اشاره به تخصیص سهم ناچیزی از اعتبارات استان به حفظ نباتات عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید در راستای مصونیت‌سازی به منظور مقابله با تهدیدات مختلف برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به تهدیدات نوین گفت: باید تاب‌آوری را در مقابل تهدیدات از جمله تهدیدات سایبری افزایش دهیم.

وی با اشاره به آفت سوسک سرخرطومی بیان کرد: جای دانشگاهیان در مبارزه با آفات خالی است و همه موارد را به جهاد کشاورزی سپرده‌اند. چرا نباید در بحث آفت زنجره بعد از گذشت چند سال درمان آن پیدا شده باشد؟

کریمی بیان کرد: مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت در کشور مصوب شد و ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم از بخش مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد که ۲۰ میلیارد آن برای استان کرمان در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به اینکه کشاورزان شرق استان کرمان اطلاعی درباره آفت سوسک سرخرطومی ندارند، گفت: جهاد کشاورزی همیشه درخواست اعتبار دارد اما در بحث ترویج هم باید کار کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان اظهار کرد: برای مبارزه با آفات سرخرطومی، زنجره خرما و خشکیدگی خوشه خرما به درمان قطعی رسیدیم اما هزینه بر است و هر درخت مبلغ ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: مردمی کردن این موضوع امر مهمی است که باید برای آن پروتکل بنویسیم هرچند فضای آفت و بیماری حواشی را به همراه دارد و افراد سودجویی هم با شیوع آفت به دنبال کاسبی هستند ما نباید اجازه دهیم که این افراد وارد عمل شوند .

کریمی گفت: ما در مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خیلی پیشرفت نکردیم اما در یک سال گذشته نسبت به آگاهی و فرهنگ، وضعیت و اطلاعات بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: آفت سوسک سرخرطومی ضررهای زیادی به شهرستان‌های شرق استان کرمان وارد کرده، افزود: برای مبارزه با آفت دانشگاه‌ها باید پای کار بیایند و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی انجام دهند.

انتهای پیام




سوسک سرخرطومی ضررهای زیادی به شرق استان کرمان وارد کرده است

منبع: ایـسنا
? سوسک سرخرطومی ضررهای زیادی به شرق استان کرمان وارد کرده است