فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است. محمد مهدی زاهدی در همایش منطقهای هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای استانهای کرمان و هرمزگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان […]
فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است.
محمد مهدی زاهدی در همایش منطقهای هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای استانهای کرمان و هرمزگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: به باور بنده بایستی بر اساس بیانیه گام دوم نگاه مجددی به سیاست گذاریها و آیین نامههای جذب اعضای هیت علمی دانشگاهها نمود.
وی در رابطه با برخی از مواردی که نیاز به نگاه مجدد دارند توضیح داد: الان نگاه مقاله محوری به جذب اعضای هیئت علمی است و هرکس مقالات بیشتری در مجلات معتبر بین المللی با ارزش ظاهری بالاتر داشته باشد دراولویت جذب قرار میگیرد.
زاهدی ادامه داد: ضمن احترام به مقاله نویسی و جایگاه تولید و نشر علم، اگر خوراکی هم در این مقالات تهیه کنیم بیشتر بیگانگان استفاده میکنند. در نگاه جدید در نظر داشتن بیانیه گام دوم باید محور قناوری و نوآوری را ملاک عمل قرار دهیم و نظام ملی نوآوری را هرچه زودتر در کشور پیاده کنیم و در چهارچوب آن آیین نامه ارتقا و سیاست گذاریهای جذب اعضای هیئت علمی تغییر و تحول پیدا میکند.
وی اضافه کرد: ما در مباحث مربوطه به جذب کمترین توجه از نظر حتی شکلی و ظاهری به دو سند بزرگ و معتبر کشور یعنی بیانیه گام دوم و سند اسلامی شدن دانشگاهها و نقشه جامع علمی کشور داریم.
زاهدی ادامه داد: انتظار میرود برای جدب، حداقل در مصاحبههایی که درون دانشگاهها صورت میگیرد یکی از مواردی که با داوطبین هیئت علمی بحث میشود میزان اطلاعات و برنامه آنها در خصوص اجرای این سندها باشد.
وی عنوان کرد: اگر موضوع تمدن نوین اسلامی را بخواهیم عینیت ببخشیم سرمنشأان آموزش و پرورش و آموزش عالی است که آموزش عالی نقش مهمتری به لحاظ تولید علم دانش و فناوری دارد.
زاهدی تصریح کرد: عدم توجه به این بیانیه موجب میشود ما به تمدن نوین اسلامی به موقع عمل نکنیم و این مسئله موجب میشود عقب افتادگی علمی که الان نسبت به خیلی از کشورها داریم حفظ شود.
وی تأکرد کرد: موضوع شاگرد پروری بسیار جدی است زیرا باید نسلی را تربیت کنیم که بتواند مدیریت کشور را در سالهای نه چندان دور پیش را برعهده بگیرد بنابراین باید هم از بعد اخلاقی و هم از بعد علمی و تخصصی به گونهای آموزش دهیم که بتوانند از عهده مسئولیتهایی که در آینده برای آنها منظور میشود بر آیند.
زاهدی اضافه کرد: نکته مهم بعدی این است که کسی که میخواهد عضو هیئت علمی شود باید به شغل معلمی در دانشگاه باور داشته باشد و روحیهاش منطبق با شاگردپروری باشد؛ ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است. از کسی که روحیه معلمی ندارد و به صرف علمش به کلاس میرود باید در پژوهشکدهها استفاده کرد.
انتهای پیام
منبع: ایـسنا ? سواد علمی بدون روحیه شاگردپروری آفت است
به گزارش نذیر کرمان، دکتر میترا عباسیفرد، عضو انجمن روماتولوژی ایران، به مناسبت ۱۰ می، روز جهانی لوپوس، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری لوپوس یک بیماری خودایمنی و مزمن التهابی است، اظهار کرد: این بیماری در خانمها شایع تر از مردان است. لوپوس در واقع یک بیماری خودایمنی مزمن و ناتوانکننده است […]
به گزارش نذیر کرمان، آیتالله احمد شیخبهایی، خطیب موقت نماز جمعه کرمان، در خطبههای امروز با اشاره به شعار سال “تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین” گفت: جهش تولید غیر از خود تولید و رونق تولید است و بدون مشارکت مردمی، جهش رخ نمیدهد. وی با تشبیه اقتصاد به موشک مافوق صوت، اظهار کرد: همانگونه که موشک […]
به گزارش نذیر کرمان، حسین رضایی، فرماندار رفسنجان، از اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد. رضایی در جلسهای با حضور دهیاران و رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: در مرحله اول این طرح، برای ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در ۱۵۷ روستا، به صورت رایگان تهیه […]
به گزارش نذیر کرمان، امین دریافر، کارشناس پیشبینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، از وزش باد و خیزش گرد و خاک به عنوان مهمترین پدیدههای جوی در استان کرمان از امروز تا روز شنبه خبر داد. دریافر با اشاره به بررسی آخرین نقشههای پیشبینی هواشناسی، گفت: طی این مدت، با انتقال ریزگردها به برخی مناطق، […]
+ نُه = 12