فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است. محمد مهدی زاهدی در همایش منطقهای هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای استانهای کرمان و هرمزگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان […]
فت فتو/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است.
محمد مهدی زاهدی در همایش منطقهای هیأت های اجرایی جذب دانشگاههای استانهای کرمان و هرمزگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: به باور بنده بایستی بر اساس بیانیه گام دوم نگاه مجددی به سیاست گذاریها و آیین نامههای جذب اعضای هیت علمی دانشگاهها نمود.
وی در رابطه با برخی از مواردی که نیاز به نگاه مجدد دارند توضیح داد: الان نگاه مقاله محوری به جذب اعضای هیئت علمی است و هرکس مقالات بیشتری در مجلات معتبر بین المللی با ارزش ظاهری بالاتر داشته باشد دراولویت جذب قرار میگیرد.
زاهدی ادامه داد: ضمن احترام به مقاله نویسی و جایگاه تولید و نشر علم، اگر خوراکی هم در این مقالات تهیه کنیم بیشتر بیگانگان استفاده میکنند. در نگاه جدید در نظر داشتن بیانیه گام دوم باید محور قناوری و نوآوری را ملاک عمل قرار دهیم و نظام ملی نوآوری را هرچه زودتر در کشور پیاده کنیم و در چهارچوب آن آیین نامه ارتقا و سیاست گذاریهای جذب اعضای هیئت علمی تغییر و تحول پیدا میکند.
وی اضافه کرد: ما در مباحث مربوطه به جذب کمترین توجه از نظر حتی شکلی و ظاهری به دو سند بزرگ و معتبر کشور یعنی بیانیه گام دوم و سند اسلامی شدن دانشگاهها و نقشه جامع علمی کشور داریم.
زاهدی ادامه داد: انتظار میرود برای جدب، حداقل در مصاحبههایی که درون دانشگاهها صورت میگیرد یکی از مواردی که با داوطبین هیئت علمی بحث میشود میزان اطلاعات و برنامه آنها در خصوص اجرای این سندها باشد.
وی عنوان کرد: اگر موضوع تمدن نوین اسلامی را بخواهیم عینیت ببخشیم سرمنشأان آموزش و پرورش و آموزش عالی است که آموزش عالی نقش مهمتری به لحاظ تولید علم دانش و فناوری دارد.
زاهدی تصریح کرد: عدم توجه به این بیانیه موجب میشود ما به تمدن نوین اسلامی به موقع عمل نکنیم و این مسئله موجب میشود عقب افتادگی علمی که الان نسبت به خیلی از کشورها داریم حفظ شود.
وی تأکرد کرد: موضوع شاگرد پروری بسیار جدی است زیرا باید نسلی را تربیت کنیم که بتواند مدیریت کشور را در سالهای نه چندان دور پیش را برعهده بگیرد بنابراین باید هم از بعد اخلاقی و هم از بعد علمی و تخصصی به گونهای آموزش دهیم که بتوانند از عهده مسئولیتهایی که در آینده برای آنها منظور میشود بر آیند.
زاهدی اضافه کرد: نکته مهم بعدی این است که کسی که میخواهد عضو هیئت علمی شود باید به شغل معلمی در دانشگاه باور داشته باشد و روحیهاش منطبق با شاگردپروری باشد؛ ممکن است کسی از سواد علمی بالایی برخوردار باشد اما روحیه شاگردپروری نداشته باشد که این از نظر ما یک آفت است. از کسی که روحیه معلمی ندارد و به صرف علمش به کلاس میرود باید در پژوهشکدهها استفاده کرد.
انتهای پیام
منبع: ایـسنا ? سواد علمی بدون روحیه شاگردپروری آفت است
نذیر کرمان/کرمان شامگاه ۲۲ دی ماه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون اقتصادی استاندار کرمان، مراسم افتتاح شرکت علمی و پژوهشی فخرا الکترونیک پویا و شرکت رویشی کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر (علیه السلام) با تأکید بر نقش محوری مساجد در تربیت نسل جوان و توسعه مهارتآموزی برگزار شد. این اقدام […]
نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی باید متحول شود و به سمت کشاورزی کمآببر و پربازده حرکت کنیم، گفت: در بخش صنعت، باید محور جدید توسعه پیشبینی شود که مشکلات زیست محیطی نداشته و تقویتکننده بخش معدن باشد. محمدعلی طالبی عصر ۲۲ دی ماه در جلسه شورای اداری شهرستان زرند اظهار […]
نذیر کرمان/کرمان عصر ۲۲ دی ماه و در سفر استاندار کرمان به شهرستان زرند، یک شرکت با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، فرماندار زرند و سایر مسئولان افتتاح شد. این شرکت در زمینه دانهبندی سنگ آهن) فعالیت دارد و با ۱۵۲ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۶۷۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش […]
نذیر کرمان/کرمان کارشناس پیشبینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از بعدازظهر یکشنبه تا روز سهشنبه با عبور موج بارشی، شاهد ناپایداریهای جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران و وزش تندبادهای لحظهای در برخی مناطق استان کرمان خواهیم بود. فهیمه راستی امروز ۲۲ دی ماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: از امروز […]
سه × = twenty four