سه هزار متقاضی در جنوب کرمان آموزش های هنری را بصورت رایگان فرا می گیرند

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ثبت‌نام سه هزار متقاضی برای شرکت در طرح آموزش رایگان هنر خبر داد و گفت: دوره‌های آموزش هنر از نهم بهمن‌ماه با هدف تحول و عدالت‌محوری در این منطقه آغاز می‌شود. به گزارش فت فتو، حسین اسحاقی شامگاه چهارشنبه در نشست روسای […]

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ثبت‌نام سه هزار متقاضی برای شرکت در طرح آموزش رایگان هنر خبر داد و گفت: دوره‌های آموزش هنر از نهم بهمن‌ماه با هدف تحول و عدالت‌محوری در این منطقه آغاز می‌شود.

به گزارش فت فتو، حسین اسحاقی شامگاه چهارشنبه در نشست روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های جنوب کرمان اظهار داشت: بیش از سه هزار متقاضی برای شرکت در کلاس‌های آموزش رایگان هنر در این منطقه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این دوره های آموزشی با اولویت‌بندی ثبت نام متقاضیان در شهرستان‌های جنوبی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: طرح آموزش رایگان هنر به منظور تقویت عدالت آموزشی مد نظر دولت سیزدهم و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم جنوب کرمان عملیاتی شده است.

اسحاقی ادامه داد: تحقق شعار تحول و عدالت‌محوری دولت سیزدهم، برخورداری تمام فرزندان ایران اسلامی از عدالت آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و هنری همراه با صیانت از هنرهای اصیل ملی، بومی و محلی را می‌توان از  مهمترین اهداف و رویکردهای این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح آموزش رایگان هنر را می‌توان نخستین گام از برنامه جامع تحقق شعار «تحول و عدالت‌محوری» دانست، اضافه کرد: این اقدام به رونق کسب کمک می کند و کارهای هنری و کشف استعدادهای نهفته را موجب خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: با دریافت بازخوردهای اجرای این طرح و تحلیل آن، فاز عملیاتی دیگر گام‌های برنامه جامع نیز در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی از جمله جنوب کرمان آغاز می‌شود.
اسحاقی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ و هنر برنامه های ویژه ای برای عمل به این شعار طراحی شده است که به تدریج اجرا خواهد شد، افزود: در نخستین گام آموزش رشته های مختلف هنری به صورت رایگان با هدف در این مناطق اجرایی شد.

تقویت وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه دهه مبارک فجر، اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم فجر در جنوب کرمان یکی از برنامه‌های شاخص این دهه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: برنامه‌های متنوع و گسترده فرهنگی- هنری از سوی اداره کل و ادارات شهرستانی جنوب کرمان ویژه ایام الله دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.

اسحاقی برگزاری شب شعر و جشنواره موسیقی در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های شاخص این دهه برشمرد و تصریح کرد: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها باید با تلفیق هنر و ارزش‌ها برنامه‌های شاد و مفرحی را جهت تقویت شور و نشاط اجتماعی همراه با تبیین ارزش‌های اسلامی-انقلابی اجرا کنند. 

جبران خسارت‌های سیلاب نیازمند عزم همگانی است

وی با تجلیل از مشارکت جمعی دستگاه های اجرایی و نهادها در سیلاب اخیر جنوب کرمان گفت: تعامل همه جانبه از مهمترین مولفه‌های جلوگیری از وقوع تلفات جانی گسترده به شمار می‌رود و جبران خسارت‌های مالی فراوان برجای مانده از سیل نیز با عزم همگانی مسوولان و مردم امکان پذیر است.

گفتنی است، طی این نشست در خصوص برنامه‌ریزی آموزش‌های هنری، برنامه‌های فرهنگی و هنری تا پایان سال جاری، پیش بینی برنامه‌های شاخص شهرستان‌ها در سال ۱۴۰۱، تشکیل کمیته‌های فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر و تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز ادارات تابعه جنوب کرمان نیز بحث و تبادل نظر شد.

همچنین پیشنهادات مربوط به حوزه اداری و مالی سال‌جاری بررسی و برنامه‌های هفته قرآن و عترت مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.




سه هزار متقاضی در جنوب کرمان آموزش های هنری را بصورت رایگان فرا می گیرند

منبع: ایرنـا
? سه هزار متقاضی در جنوب کرمان آموزش های هنری را بصورت رایگان فرا می گیرند