سه شکارچی متخلف در بردسیر دستگیر شدند

کرمان – فت فتو – رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسیر گفت: سه شکارچی متخلف یک راس قوچ وحشی توسط فرمانده یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند. عیسی عارف کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اعلام کرد که این شکارچیان غیربومی در منطقه «آزادکوه پنج» بردسیر اقدام به شکار غیرقانونی […]

کرمان – فت فتو – رئیس اداره حفاظت محیط زیست بردسیر گفت: سه شکارچی متخلف یک راس قوچ وحشی توسط فرمانده یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

عیسی عارف کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو اعلام کرد که این شکارچیان غیربومی در منطقه «آزادکوه پنج» بردسیر اقدام به شکار غیرقانونی کرده بودند.

وی توضیح داد: پس از گزارش شکار در منطقه حضور یافتیم که شکارچیان متخلف با مشاهده خودرو محیط زیست با قصد فرار، لاشه حیوان شکارشده را برجاگذاشتند و مخفی شدند.

عارف کیا گفت: شکارچیان پس از سه ساعت اختفا با تصور اینکه ما صحنه را ترک کرده ایم، قصد فرار داشتند که با تعقیب و گریز موفق شدیم هردو شکارچی متخلف را دستگیر کنیم.

به گفته وی از این افراد تجهیزات کامل شکار شامل ۲ قبضه سلاح گلوله زنی دوربین دار، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول و سه دستگاه دوربین چشمی فاصله یاب به همراه مقادیری مهمات کشف شد.
رئیس اداره محیط زیست بردسیر افزود: تجهیزات به همراه لاشه حیوان توقیف و شکارچیان متخلف تحویل مقامات قضایی شدند.

عارف کیا با توجه به وضعیت خشکسالی و کمبود آب و علوفه برای حیوانات و گونه های در حال انقراض از مردم خواست به جای گلوله آب و علوفه برای این حیوانات وحشی زیبا بیاورند.
وی گفت: محیط زیست بخشی از زندگی ماست و ما حتی اگر به آن علاقه مند نباشیم ناگزیر به حفظ آن هستیم؛ پس چه بهتر که این زیبایی که در آن زندگی می کنیم را مورد حفاظت قرار دهیم نه اینکه با رفتار نادرست اقدام به نابودی آن کنیم.
شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




سه شکارچی متخلف در بردسیر دستگیر شدند

منبع:ایرنـا
? سه شکارچی متخلف در بردسیر دستگیر شدند