سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

رضا نیک‌زادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد بارش‌هایی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: این بارش‌ها برکات زیادی به همراه داشت و باعث شادی مردم عزیز استان به ویژه دامداران و عشایر شد هر چند این بارش‌ها خساراتی هم داشت، اما مزایای آن بیشتر […]

رضا نیک‌زادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد بارش‌هایی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: این بارش‌ها برکات زیادی به همراه داشت و باعث شادی مردم عزیز استان به ویژه دامداران و عشایر شد هر چند این بارش‌ها خساراتی هم داشت، اما مزایای آن بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست پیش‌ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که دارای سه فرزند هستند تا پایان فروردین‌ماه انجام شده است، افزود: کلیه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا می‌توانند از مزایای طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمان با بیان اینکه تاکنون تعدادی از افراد مشمول این طرح ثبت‌نام خود را انجام دادند، افزود: بنا بر اعلام صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر تمام زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنها از یکم فروردین سال۱۳۹۶ به بعد است در این صندوق به صورت رایگان بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمام حق بیمه مشمولان توسط دولت پرداخت می‌شود، بیان کرد: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول این طرح از مزایای مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، فوت و انتقال سوابق بهره‌مند می‌شوند.

نیک‌زادی با اشاره به اینکه افرادی که بیش از سه فرزند داشته باشند، دو سال سابقه بیشتر برای آنها محاسبه می‌شود، افزود: مهلت پیش‌ثبت‌نام این مادرانی تا پایان فروردین‌ماه بوده که تمدید می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان و یا با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری(غیرشاغل)» نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد روستاییان و عشایر مسئله دیگر در استان کرمان است، بیان کرد: براساس سرشماری که در استان کرمان انجام شده است قریب ۱۵ هزار و ۱۱۸ خانوار عشایری در شمال استان کرمان وجود دارد که ماهیانه حدود ۶۵۰ تن آرد بین این خانواده‌های عشایری با میانگین ۱۰ کیلوگرم توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمان با بیان اینکه مطالبه عشایر استان کرمان افزایش این سهمیه حداقل به ۱۲ تا  ۱۳ کیلوگرم است، ادامه داد: قوت غالب عشایر نان است و از طرفی مصرف نان در جامعه عشایری به نسبت روستا و شهرها بیشتر است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که با استانداری و اداره کل غله استان کرمان انجام شده است، گفت: در حال حاضر ثبت‌نام مصرف‌کنندگان آرد خام در حال است و تاکنون بیش از ۹۰ درصد این افراد در استان کرمان ثبت‌نام خود را انجام دادند که براساس پیگیری‌هایی که داشتیم پس از اتمام ثبت‌نام‌ها افزایش سهمیه آرد عشایر کرمان در دستور کار است.

انتهای پیام/۵۱۱/




سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

منبع: تسنــیم
? سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد