سنگر اول حل ناترازی بودجه، مالیات است/ خبرهای خوب از دسترسی به منابع ایران در خارج

نذیر کرمان/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سنگر اول حل ناترازی بودجه در اقتصاد کشور، مالیات است و باید تعیین تکلیف کنیم و در سال گذشته با اتصال صندوق‌های فروشگاهی به سامانه مالیاتی، افزایش ۷۰ درصدی میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده با کاهش نرخ مالیات بر بنگاه‌ها اتفاق افتاد. دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز اول تیرماه […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سنگر اول حل ناترازی بودجه در اقتصاد کشور، مالیات است و باید تعیین تکلیف کنیم و در سال گذشته با اتصال صندوق‌های فروشگاهی به سامانه مالیاتی، افزایش ۷۰ درصدی میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده با کاهش نرخ مالیات بر بنگاه‌ها اتفاق افتاد.

دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز اول تیرماه در نشست خبری با اشاره به بخشی از عملکرد کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: رتبه اول ابلاغ قوانین در مجلس یازدهم مربوط به این کمیسیون است.

پورابراهیمی در ادامه درباره کاهش ارزش پول ملی بیان کرد: یکی از دلایل، تاثیر منفی تحریم و بخشی عوامل داخلی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی، تورم و همچنین مهم ترین مشکل مردم نیز تورم است، تصریح کرد: برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی باید ناترازی بودجه را حل کنیم و برنامه امروز مجلس و دولت در برنامه هفتم توسعه این است که بتوانیم ساختارهای اقتصادی در درون را اصلاح کنیم تا از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: مسئله دیگر عوامل بیرونی است که فعال سازی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در خارج از کشور و کشورهای همسایه در ماه های اخیر شتاب گرفته و خبرهای خوبی از دسترسی به منابع کشور در خارج داریم.

پوراراهیمی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره وضعیت صندوق بازنشستگی مس تصریح کرد: حدود ۶۰۰۰ نفر اعضای صندوق بازنشستگی مس هستند و تنها صندوق موفق در کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همه مصوبات هیئت وزیران در هیئت تطبیق مقررات مجلس می‌آید و ما در این زمینه کوتاه نمی آئیم.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره حل مشکل آب کرمان اظهار کرد: خط انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت به استان کرمان در سال های اخیر عملیاتی شده و به دلیل مشکل آب شهر کرمان، معادل ۳۰ میلیون مترمکعب از این خط اختصاص یافت و بزرگ ترین اتفاق مثبتی است که در بلندمدت مشکل آب شرب شهر کرمان را حل می کند و باید روند اجرا تسریع شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: امسال باید منابع آب را مدیریت کنیم و استفاده درست از منابع آبی فرهنگسازی شود. با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد آب در استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اگر بتوانیم معادل ۱۰ درصد در این بخش صرفه جوئی کنیم، اتفاق بزرگی می‌افتد ضمن اینکه هنوز دو سوم آبیاری در کشاورزی استان کرمان غرقابی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در کرمان بزرگ ترین پروژه فاضلاب شهری کشور اجرا شده و طی توافقی به صنعت واگذار شد که این آب را استحصال و استفاده کند و آبی که به صنعتی داده می شد، برای شرب استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات صوت گرفته در مجلس نیازمند تبیین است، تصریح کرد: در مجلس یازدهم، قانونی که برای جلوگیری از فرار مالیاتی سال ها بر زمین مانده بود، در زمینه سامانه پایانه های فروشگاهی را مصوب کردیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: سنگر اول حل ناترازی بودجه در اقتصاد کشور، مالیات است و باید تعیین تکلیف کنیم و در سال گذشته با اتصال صندوق‌های فروشگاهی به سامانه مالیاتی، افزایش ۷۰ درصدی میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده با کاهش نرخ مالیات بر بنگاه ها اتفاق افتاد.

وی افزود: نرخ مالیات بر بنگاه های اقتصادی در طول دو سال گذشته در دو مرحله، هفت واحد درصد کاهش پیدا کرده ضمن اینکه مولدسازی یکی دیگر از محورهای مهم ما در کنار مالیات است و البته عوامل بیرونی را نمی توانیم نادیده بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه یکی از موثران حوزه سیاست های ارزی، عوامل بیرونی است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی از سال ۹۰ با تمام توان تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند که در تاریخ دنیا این امر سابقه ندارد و با پدیده هایی مواجه هستیم که دست ما نیست و البته باید توانمندسازی داخلی را دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: تلاش دولت قبل این بود تنها با مذاکرات هسته ای مسائل را حل کند اما حرفمان این است که مذاکرات دنبال شود اما از درون نیز باید تلاش و پیگیری داشته باشیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه با تحولات منطقه، اصلاح ساختار اقتصادی درونی و دیپلماسی؛ اتفاقات مثبتی در راه است، خاطرنشان کرد: پرچم جمهوری اسلامی امروز در بسیاری از حوزه‌ها با رتبه تک رقمی در دنیا بالاست و همانطور که در این حوزه ها در شرایط تحریم به موفقیت رسیدیم، در عرصه اقتصادی نیز دهه آینده را به دهه پیشرفت اقتصادی تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام




سنگر اول حل ناترازی بودجه، مالیات است/ خبرهای خوب از دسترسی به منابع ایران در خارج

منبع: ایـسنا
? سنگر اول حل ناترازی بودجه، مالیات است/ خبرهای خوب از دسترسی به منابع ایران در خارج