سفر وحیدی به کرمان بزودی/قرارگاه‌های رسانه و جهاد تبیین تنور انتخابات استان را داغ خواهند کرد

نذیر کرمان/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: قرارگاه‌های جهاد تبیین و رسانه شور و نشاط انتخابات با راهبرد رقابت و مشارکت را در استان دنبال خواهند کرد. رحمان جلالی ظهر امروز ۲۰ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش یکی از محورهای اصلی در نقشه راه ستاد انتخابات استان به تصویب رسیده […]

نذیر کرمان/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: قرارگاه‌های جهاد تبیین و رسانه شور و نشاط انتخابات با راهبرد رقابت و مشارکت را در استان دنبال خواهند کرد.

رحمان جلالی ظهر امروز ۲۰ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش یکی از محورهای اصلی در نقشه راه ستاد انتخابات استان به تصویب رسیده است.

او با اشاره به سه دوره آموزش برگزار شده استانی و شهرستانی افزود: فردا (۲۱ تیرماه) یک دوره نشست آموزش منطقه‌ای با حضور استان‌های یزد، فارس و کرمان برگزار خواهد شد که کرمان میزبان این دوره از آموزش‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: مراسم افتتاحیه این نشست با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار خواهد شد که در آن سیاست‌ها و راهبردهای انتخابات که توسط وزارت کشور پیگیری می‌شود، اعلام خواهد شد.

او افزود: همچنین کارگاه‌های آموزشی با موضوع روند اجرایی برگزاری انتخابات و آشنایی با قوانین انتخابات و نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی از دیگر محورهای این نشست آموزشی خواهد بود.

به گزارش نذیر کرمان، جلالی از تشکیل اتاق فکر با حضور مدیران کل سیاسی سه استان (کرمان، یزد و فارس) خبر داد و اظهار کرد: در این اتاق فکر راهکارها و راهبردهای عملیاتی در بحث امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات بررسی می‌شود.

او از سفر وزیر کشور در روز پنجشنبه هفته جاری به کرمان خبر داد و گفت: یکی از اهداف سفر یک روزه وزیر کشور برای شرکت در مراسم اختتامیه نشست آموزش منطقه‌ای است.

معاون استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: قطب شرق کشور برعهده استان کرمان است و برنامه‌هایی که در ستاد انتخابات کشور در نظر گرفته شده به صورت آموزش‌های عمومی، اختصاصی و تخصصی خواهد بود.

او در ادامه در پاسخ به خبرنگار نذیر کرمان در خصوص اینکه برنامه‌ها و راهکارهای استان برای ایجاد شور انتخاباتی چیست؟ گفت: قرارگاه رسانه‌ای در راستای مشارکت و رقابت در نظر گرفته شده و در ستاد انتخابات فعال شده است که بناست یکسری عملیات‌های میدانی و برنامه‌های رسانه‌ای انجام شود ضمن آنکه کمپین‌های مختلفی نیز در نظر گرفته‌ایم.

جلالی با بیان اینکه مشارکت و رقابت را قرارگاه رسانه‌ای رقم خواهد زد، تصریح کرد: قرارگاه رسانه‌ای ذیل شورای فضای مجازی شکل گرفته و این شورا مقرر است مطبوعات، شورای اطلاع‌رسانی، جراید را در راستای مشارکت و رقابت راهبری کند تا انتخابات پرشوری را رقم بزنیم.

او در ادامه بیان کرد: طبق قانون انتخابات یکسری از کاندیداها باید از شغل خود تا ۲۵ خردادماه سال جاری استعفا می‌دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: از آذرماه فرایند رسمی ثبت نام کاندیداها آغاز خواهد شد و زمان شروع تبلیغات متعاقبا اعلام می‌شود.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگر در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: یکی از سرفصل‌ها و محورهایی که با حضور رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور برگزار خواهد شد در آن نحوه برگزاری انتخابات الکترونیکی تشریح می‌شود و اگر شورای نگهبان تایید کند انتخابات شهر کرمان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

جلالی در ادامه در خصوص اقدامات در نظر گرفته برای داغ کردن تنور انتخابات اظهار کرد: برای داغ کردن تنور انتخابات به دنبال یکسری برنامه‌های گفتمانی هستیم.

او تاکید کرد: در قرارگاه رسانه‌ای فقط به بعد فضای مجازی توجه نشده بلکه برنامه‌هایی برای استفاده از مناسبت‌های پیش رو همچون سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، دهه فجر، اعیاد شعبانیه و … در نظر گرفته شده تا فضای شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کنیم.

معاون استاندار کرمان از برنامه‌های تبیینی برای ایجاد شور انتخاباتی سخن به میان آورد و گفت: قرارگاه جهاد تبیین در استان فعال شده و برنامه‌هایی برای قشر جوانان و نوجوانان مخصوصا رای اولی‌ها مثل جشن تکلیف سیاسی و … در نظر گرفته شده تا آن افرادی که گره‌ها و ابهامات ذهنی دارند، با این برنامه‌ها ابهاماتشان برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: قرارگاه‌های جهاد تبیین و رسانه شور و نشاط انتخابات با راهبرد رقابت و مشارکت را دنبال خواهند کرد.

او در خصوص ایجاد امنیت و سلامت در انتخابات نیز عنوان کرد: برای اولین بار در استان کرمان اطلس ۲۴۰۰ شعبه اخذ رأی تهیه شده که در آن نظام مسائل هر شعبه اخذ رای در دوره‌های قبل احصا و آسیب‌شناسی شده‌اند و بر مبنای آن ستاد انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند تا موانع را برطرف کند.

جلالی اظهار کرد: نقشه راه ستاد انتخابات استان کرمان دارای محورهای آموزش، رقابت و مشارکت(قرارگاه‌های جهاد تبیین و رسانه)، امنیت و سلامت است.

انتهای پیام




سفر وحیدی به کرمان بزودی/قرارگاه‌های رسانه و جهاد تبیین تنور انتخابات استان را داغ خواهند کرد

منبع: ایـسنا
? سفر وحیدی به کرمان بزودی/قرارگاه‌های رسانه و جهاد تبیین تنور انتخابات استان را داغ خواهند کرد