سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

با گسترش اعتراضات به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا، پلیس این کشور با یورش به‌محل تجمع دانشجویان، ده‌ها معترض را بازداشت کرد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در حالی‌که اعتراضات گسترده به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در حال گسترش است، نیروهای پلیس آمریکا به‌سمت کمپ معترضان یورش برده […]



با گسترش اعتراضات به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا، پلیس این کشور با یورش به‌محل تجمع دانشجویان، ده‌ها معترض را بازداشت کرد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در حالی‌که اعتراضات گسترده به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در حال گسترش است، نیروهای پلیس آمریکا به‌سمت کمپ معترضان یورش برده و چادرهایی را که در محل اعتراضات مستقر کرده بودند را برداشته و تعداد زیادی از آن‌ها را بازداشت کرده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نمایانگر حمله پلیس آمریکا به دانشگاه نیویورک و درگیری با معترضین حامی فلسطین است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد که اعتراضات به جنگ در غزه از دانشگاه‌های کلمبیا و ییل به دیگر دانشگاه‌های سراسر آمریکا سرایت کرده است؛ زیرامقام‌های آمریکایی سعی می‌کنند تا این جنبش اعتراضی نوظهور را پراکنده کنند. طبق این گزارش، ده‌ها دانشجو روز گذشته (دوشنبه) در دانشگاه «ییل» ایالت «کنتیکت» آمریکا بازداشت شدند.

اعتراضات مشابهی که معترضان در آن در اقدامی اعتراضی چادر برپا می‌کنند، در دانشگاه‌های دیگری چون «برکلی» در کالیفرنیا برگزار شد. اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به یک موضوع جنجالی تبدیل شده و برخی آن‌ها یهودی‌ستیزانه تلقی می‌کنند و حتی رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن نیز به آن واکنش نشان داد و گفت که این اعتراضات را محکوم می‌کند و «برنامه‌ای برای مقابله با آن تنظیم کرده‌ام.» بر اساس این گزارش، مسئولان دانشگاه تحت فشار قرار گرفته تا این تنش‌ها در حمایت از فلسطینیان را آرام کنند.

از زمان هفتم اکتبر با شروع دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی، تظاهرات و بحث‌های داغ در مورد جنگ غزه و آزادی بیان، دانشگاه‌های بزرگ در ایالات‌متحده را تکان داده است. جنبش اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا هفته گذشته پس از آن در معرض دید جامعه جهانی قرار گرفت که پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک یورش برد و ده‌ها معترض حامی فلسطین را بازداشت کرد و از آن پس اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از فلسطینیان تشدید شد. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، روز گذشته، حدود ۵۰ معترض در دانشگاه ییل در نیوهیون بازداشت شدند.

منبع: فارس

انتهای خبر/م
 


سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

منبع:آرمـان
? سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا