سرلک شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارد

به گزارش خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، علیرضا سرلک تا پیش از جام تختی مدعی شماره یک وزن ۵۷ کیلوگرم برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد محسوب می‌شد. او در دو سال متوالی صاحب دوبنده وزن اول تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی اسلو و بلگراد بود که در نروژ صاحب نشان نقره جهان شد […]

به گزارش خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، علیرضا سرلک تا پیش از جام تختی مدعی شماره یک وزن ۵۷ کیلوگرم برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد محسوب می‌شد. او در دو سال متوالی صاحب دوبنده وزن اول تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی اسلو و بلگراد بود که در نروژ صاحب نشان نقره جهان شد اما در بلگراد ۲۰۲۲ از کسب مدال بازماند.

او باوجود عملکرد ناامیدکننده‌ای که در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان داشت، باز هم به واسطه تجربه و مدال قبلی‌اش، این فرصت را پیش روی خود می‌دید که با قهرمانی در جام تختی، برای سومین سال متوالی صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی شود، چراکه رقابت‌ها در ۵۷ کیلوگرم قرار بود با حضور همه مدعیان برگزار شود و اگر کیفیت کشتی‌های قهرمان این وزن، کادرفنی را مجاب می‌کرد، کار دیگر به مرحله نهایی انتخابی کشیده نمی‌شد.

با این وجود در آستانه جام تختی، هیئت کشتی لرستان با ارسال مدارک پزشکی این کشتی‌گیر، عنوان کرد که او در تمرین دچار ضرب‌خوردگی از ناحیه دنده شده و رقابت‌های جام تختی در ۵۷ کیلوگرم بدون حضور سرلک به انجام رسید که احمد جوان با نتیجه ۷-۶ در فینال این وزن از سد میلاد والی‌زاده گذشت و قهرمان شد.

باتوجه به کشتی نزدیک دو کشتی‌گیر جوان، کادرفنی تیم ملی تصمیم گرفت مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در این وزن در تورنمنت بین‌المللی بوداپست، که آخرین مرحله از مسابقات رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۳ است و ۲۲ تا ۲۵ تیر در مجارستان برگزار می‌شود، به انجام برسد.

با این تصمیم عملا شانسی برای ملی‌پوش شدن علیرضا سرلک در مسابقات جهانی بلگراد وجود ندارد و انتخاب از بین جوان و والی‌زاده براساس کشتی‌هایی که در بوداپست می‌گیرند اتفاق خواهد افتاد.

در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، این احتمال وجود دارد که سرلک بتواند در صورت بهبود آسیب‌دیدگی‌اش و عملکردی که در ادوها خواهد داشت، نظر کادرفنی را برای حضور در بازی‌های آسیایی جلب کند، هرچند که او فروردین ماه فقط توانست یک مرحله در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی بگیرد و با شکست مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت‌ها حذف شد.

انتهای پیام/




سرلک شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارد

منبع:آنـــا
? سرلک شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارد