سرقت اتهام اول جرائم رخ داده در استان کرمان است

کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در تشریح ۱۰ اتهام اول در استان کرمان گفت: اتهام اول در استان کرمان سرقت است. به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی مسئولان قضائی استان با اصحاب رسانه شهرستان رفسنجان اظهار داشت: اصحاب رسانه در […]

کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در تشریح ۱۰ اتهام اول در استان کرمان گفت: اتهام اول در استان کرمان سرقت است.

به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی مسئولان قضائی استان با اصحاب رسانه شهرستان رفسنجان اظهار داشت: اصحاب رسانه در انعکاس واقعیت‌های جامعه، انتقادات سازنده، خنثی سازی اهداف دشمنان و سیاه‌نمایی آنان و نیز امیدآفرینی در جامعه ورود کرده و نقش خود را ایفا کنند.

معاون قضائی دادگستری استان کرمان گفت: موضوع مطالبه‌گری‌های قانونی موضوع قابل توجهی است و موضوعی که جامعه از آن رنج می‌برد، متأسفانه شاهد بی تفاوتی و کاهش مسؤولیت‌های اجتماعی و کاهش مسؤولیت‌پذیری اجتماعی هستیم.

این مقام قضائی در ادامه از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان خبر داد که ابتکار آن از استان کرمان شروع شده است و گفت: در سه دوره گذشته هر سال شاهد افزایش استقبال اصحاب رسانه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آگاه‌سازی، نقش رسانه نقش کلیدی است و نگاه جامعه باید از نگاه صرف کیفری به سمت نگاه مشارکت میان‌نهادی و ارتقا مسؤولیت‌های اجتماعی تغییر کند.

وی پیشنهاد داد: رسانه‌ها یک ستون ویژه برای ارتقا آگاهی‌های حقوقی مردم در سطح جامعه در نظر داشته باشند.

قویدل عنوان کرد: جلوگیری از سو استفاده در دستگاه‌های اداری در بحث فساد اداری، رشوه، تبعیض رانت و… که موجب ناامیدی در جامعه می‌شوند رسانه‌ها وظیفه دارند ورود کرده و در افشا و معرفی افراد فرصت طلب به هیچ وجه اغماض نکند.

وی گفت: اقدامات خوب و اثربخشی در مجموعه دادگستری رفسنجان انجام شده و شورای پیشگیری از وقوع جرم به‌خوبی، به‌هنگام و با موضوعات علمی پیگیری می‌شود و نتایج خوب آن را شاهد هستیم.

این مقام مسئول افزود: در بحث سرقت سیم برق رفسنجان همیشه در استان رتبه‌های بالایی را داشت که در ۶ ماهه اول امسال شاهد کاهش بسیار چشمگیری در این زمینه هستیم که ناشی از اقدامات بسیار خوب مجموعه قضائی و ضابطان هست و موفقیت طرح پیشگیری از سرقت پسته نیز نتیجه اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

قویدل بیان داشت: شورای پیشگیری نقشی مغفول مانده در کشور بود که با راه‌اندازی آن موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

معاون دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: موضوعی که نیاز بود در سطح استان پیگیری شود آموزش تخصصی مشاوران املاک و خودرو است، آموزش ۳۲ ساعته در شهرستان اجرا شد که قطعاً سازنده بوده و امیدواریم شاهد کاهش جرایم در حوزه املاک و خودرو نیز باشیم.

قویدل ابراز داشت: دستگاه قضائی به‌عنوان یکی از قوای سه‌گانه وظایف مهمی بر عهده دارد؛ برنامه‌هایی در دستور کار قرار داده است و قوه مستقلی است که پشتیبان حقوق عامه است و وظیفه‌اش رسیدگی به شکایات و تظلمات و حفظ و احیای حقوق عامه از وظایف کلیدی این قوه است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای پویا هست که دارای نظم اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: توجه به حقوق فردی و اجتماعی افراد از موضوعات بسیار مهم است. حقوق و تکالیف در کنار هم هستند که هر انسانی همان‌طور که به‌دنبال حق هست، باید به‌دنبال انجام تکالیف خودش هم باشد.

قویدل خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی قطعاً و یقیناً به‌تنهایی قادر به برقراری نظم و گسترش عدل و پشتیبانی از حقوق عامه مردم نیست و در جامعه کنونی مشارکت مردم و میان‌نهادی و نقش نخبگان اثر بسیار مهمی دارد.

وی اظهار داشت: کشور ایران در طول ۴۵ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره درگیر جنگ سخت و نرم و تحریم‌ها و تهاجمات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده‌، که ضروری است همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا از تهدیدات و اهدافی که دشمن برای کشور برنامه‌ریزی کرده عبور کرده و آنان را محکوم به شکست کنیم.

کد خبر ۵۹۰۹۵۹۳




سرقت اتهام اول جرائم رخ داده در استان کرمان است

منبع: مــهر
? سرقت اتهام اول جرائم رخ داده در استان کرمان است