سرعت‌گرفتن پروژه تجلی/ ضرورت آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان

کرمان – سرپرست شهرداری کرمان گفت: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان شهید تجلی به سرعت در حال اجراست. به گزارش فت فتو، محسن پوراسماعیلی، در جلسۀ عمومی شورای اسلامی شهر که با حضور رئیس و اعضای شورا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، […]

کرمان – سرپرست شهرداری کرمان گفت: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان شهید تجلی به سرعت در حال اجراست.

به گزارش فت فتو، محسن پوراسماعیلی، در جلسۀ عمومی شورای اسلامی شهر که با حضور رئیس و اعضای شورا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، ازجمله اقدامات مهم شهرداری در هفته‌های اخیر، به سرعت‌گرفتن طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از هفتۀ گذشته اقدامات مقدماتی برای شروع عملیات عمرانی پروژه، به‌سرعت شروع شده است، افزود: برای انتقال آب‌های سطحی از محل پروژه، لوله‌های لازم با قطر مناسب خریداری و غلاف‌گذاری انجام شده است.

پوراسماعیلی به سفارش و خرید مصالح لازم و باکیفیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، با در اختیار داشتن مصالح کافی، کار به‌سرعت در حال انجام است؛ ضمن اینکه کسبۀ خیابان «شهید تجلی» نیز به‌خوبی با شهرداری همکاری کرده‌اند.

وی درخصوص آماده‌شدن گزارش عملکرد شهرداری و ارایۀ آن به شورای اسلامی شهر، گفت: تمام واحدهای شهرداری در این خصوص همکاری کرده‌اند و گزارش صورت‌جلسه تحلیل و آماده تحویل است.

سرپرست شهرداری کرمان با بیان اینکه این گزارش هفتۀ آینده تکمیل و فرستاده می‌شود، گفت: در این گزارش تعداد قابل ملاحظه‌ای آیتم وجود دارد که تعدادی از آیتم‌ها آماده است و تعدادی دیگر باید مشخص شوند.

وی افزود: با رفع ایرادات و نواقص، گزارش به شورا ارائه می‌شود.

پوراسماعیلی با اشاره به اینکه مهندس عالم‌زاده، شهردار سابق شهر کرمان، به‌دلیل دور بودن از شرایط شهرداری و دسترسی نداشتن به اسناد، شرایط تهیۀ این گزارش مفصل از عملکرد شهرداری را ندارد، گفت: در حال حاضر، مجموعۀ شهرداری و کارکنان آن، جحم کاری زیادی دارند و همواره باید پاسخ‌گوی مردم باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون، بخش قابل ملاحظه‌ای از مطالبات مردم وارد سیستم شهرداری شده و در حال رسیدگی است، گفت: علی‌رغم مشغله کاری، گزارش درخواستی شورای شهر نیز با تعیین‌تکلیف تمام بخش‌ها و موارد، در حال تکمیل است و به‌زودی به‌صورت کامل ارائه می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمان در ادامه، به اقدامات لازم در گلزار شهدا اشاره کرد و با تأکید بر اینکه گلزار شهدا برای پذیرش زائران، هنوز جای کار دارد، افزود: نزدیک به دوسال از شهادت سردار بزرگ، حاج‌قاسم سلیمانی می‌گذرد، اما زیرساخت‌های لازم و مورد نیاز به‌صورت کامل فراهم نشده است.

وی ادامه داد: با برطرف شدن کامل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، گردشگران و زائران زیادی برای زیارت مرقد مطهر این شهید بزرگوار به کرمان سفر می‌کنند؛ درحالی‌که هنوز آمادگی لازم را نداریم.

پوراسماعیلی با اشاره به اینکه متولی گلزار شهدا، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است و شهرداری تنها موضوعات خدماتی گلزار را دنبال می‌کند، گفت: با وضعیت پیشِ رو، شرایط خوبی برای پذیرش گردشگر نداریم.

وی کمبود پارکینگ و وجود مشکلات ترافیکی را ازجمله مشکلات پیشِ رو ذکر و خاطرنشان کرد: محدودیت معابر و دسترسی‌ها نیز برای مردم مشکل‌ساز شده است.

سرپرست شهرداری کرمان پیشنهاد کرد: برای ساماندهی هرچه زودتر گلزار شهدا و آمادگی پذیرش زائران محترم، باید ستادی با حضور متولیان تشکیل و موضوعات پیگیری شود و برای رفع محدودیت‌های پیشِ رو، اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: با تشکیل ستاد ساماندهی گلزار شهدا و مشخص شدن وظیفۀ هر دستگاه، شهرداری نیز آماده همکاری است.

کد خبر ۵۳۲۰۵۱۱




سرعت‌گرفتن پروژه تجلی/ ضرورت آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان

منبع:مــهر
? سرعت‌گرفتن پروژه تجلی/ ضرورت آماده‌سازی گلزار شهدای کرمان