سخنگوی نیروهای مسلح: ولایت‌پذیری سردار سلیمانی به زبان هنر بیان شود

کرمان – فت فتو – سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ولی‌فقیه نقطه اتصال و پیوند مستحکم بین امت و شریعت است گفت: ولایت پذیری بالاترین و بارزترین ویژگی شهید سلیمانی بود که باید به زبان هنر به نسل ها و دنیا بیان شود. به گزارش فت فتو سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی […]

کرمانفت فتو – سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ولی‌فقیه نقطه اتصال و پیوند مستحکم بین امت و شریعت است گفت: ولایت پذیری بالاترین و بارزترین ویژگی شهید سلیمانی بود که باید به زبان هنر به نسل ها و دنیا بیان شود.

به گزارش فت فتو سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی روز سه شنبه در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی افزود: یکی از مهمترین و ارزشمندترین ویژگی سردار شهید سلیمانی التزام عملی به ولایت فقیه بود و آنچه را ولی فقیه و نایب امام زمان(عج)، از او می خواستند با تمام توان و ظرفیت عملی می کرد.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: سردار سلیمانی در برابر ولی فقیه به هیچ عنوان از خود نظر مستقل نداشت و زمانی که فرمان را دریافت می کرد عینا آن را انجام می داد؛ کاش همه مسئولان در کشور اینگونه بودند تا در این شرایط، مشکلات اقتصادی و برخی ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تفرقه ها را نداشتیم.

وی تصریح کرد: هر ملتی که با ولی فقیه پیوند پیدا کند، پیروز است و هر ملتی که از ولی فقیه فاصله بگیرد مجبور به تحمل شکست ذلت و اسارت است.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شهید سلیمانی فقط فرمانده نبود، بلکه مکتب انسان ساز داشت و در هر جا که محفلی بر پا می شد، با مدیریت شهید سلیمانی در آن محفل نورانیت خدا و اهل بیت(ع) وجود داشت.

سردار شکارچی با بیان اینکه حاج قاسم صاحب تزکیه نفس بود ادامه داد: سردار سلیمانی مردم‌دوست، ولایتمدار، متواضع، متفکر، معلم و متعلم بود و ظاهر و باطن یک رنگ داشت و ریاکار نبود.

وی ادامه داد: خروجی و کارکردهای شهید سلیمانی محصول برکت و فضل الهی و دست پرورده و تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی بود و امروز دنیا از شهادت شهید سلیمانی بیشتر ضرر کرده است تا زمانی که فرماندهی جبهه و محور مقاومت را به عهده داشت.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه استکبار جهانی و جنایت پیشه آمریکا شهید سلیمانی را به شهادت رساند تصریح کرد: آمریکا بزرگترین تروریست و ترویست پرور جهان، بزرگترین پایمال کننده حقوق بشر، بزرگترین غارت کننده اموال محرومان، مستضعفان و منابع ملت های جهان، مغرورترین، متکبرترین و پوشالی ترین حکومت جهان است.

سردار شکارچی افزود: این برگ زرینی برای کسی است که از روزهای اول حضور در دفاع مقدس دستش به آسمان، طلب شهادت می کرد و منتظر شهادت بود.

وی گفت: یکی از دلایل بسیار مهمی که در دومین سالگر سپهبد شهید سلیمانی بخشی از مکتب شهید به عالم مخابره شد، ناشی از همین پلیدی و خباثت رژیم آمریکا و ناشی از اخلاص و تواضع، فروتنی، مردم داری و ایمان شهید سلیمانی بود که شهادت بخشی از پاداش زحمات این سردار بزرگ محسوب می شد.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: لشکر اشاعه مکتب شهید سلیمانی هنرمندان هستند که با زبان هنر در عمق جان ها این مکتب نفوذ خواهد کرد و ملت ها را تحت تأثیر خواهد داد.

وی ادامه داد: داعش و داعشیان برای براندازی اصل دین و مقابله با مستضعفان و محرومان عالم و برجسته سازی نظام سلطه در دنیا تشکیل شد و سردار شهید سلیمانی مقابل چنین جبهه ای قرار گرفت؛ یک امت را در مقابل چنین جبهه ای سازماندهی کرد و همانگونه که وعده داده بود این گروهک از بین رفت.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه هنر از نظر اسلام سه بخش است بیان کرد: از دیدگاه اسلام هنر ارزشی آن است که انسان را به آخرت نورانی هدایت کند و بستر ساز دست یابی به آخرت نورانی باشد.

وی با بیان اینکه هنر بی ارزش بی هدف و بی مقصد است گفت: هنر ضد ارزش هنری است که مبانی، اصول و ارزش های دینی را هدف گیری و تضعیف می کند و حماسه های انسان ساز را کمرنگ و حماسه سازان را تحقیر می کند.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی تاکید کرد: کار و رویداد مهمی که شما انجام داده اید، هنر ارزشی بود و پای هنرمند ارزشی را باید بوسید.

به گزارش فت فتو سومین دوره جشنواره تئاتر آسمانی با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد و با اهدای لوح تندیس جشنواره به آثار برتر به کار خود خاتمه داد.

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ۱۸ تا ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ به دبیری سیدوحید فخرموسوی در کرمان برگزار شد.




سخنگوی نیروهای مسلح: ولایت‌پذیری سردار سلیمانی به زبان هنر بیان شود

منبع: ایرنـا
? سخنگوی نیروهای مسلح: ولایت‌پذیری سردار سلیمانی به زبان هنر بیان شود