سبک زندگی اسلامی موجب استحکام خانواده‌ می‌شود

امام جمعه جیرفت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه به این مولفه مهم، بسیاری از اختلافات و نزاع‌ها را به‌ویژه در بین همسران برطرف می‌کند. به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم امروز در جمع عزاداران حسینیه شهدا این شهرستان اظهار داشت: صفت عفو […]


امام جمعه جیرفت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه به این مولفه مهم، بسیاری از اختلافات و نزاع‌ها را به‌ویژه در بین همسران برطرف می‌کند.

به گزارش فت فتو از جیرفت، حجت‌الاسلام میثم تارم امروز در جمع عزاداران حسینیه شهدا این شهرستان اظهار داشت: صفت عفو و بخشش، یکی از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی است و توجه به این مولفه مهم، بسیاری از اختلافات و نزاع‌ها را برطرف می‌کند.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: افراد با تقوایی که در کم و زیاد و دارایی و نداری انفاق می‌کنند، به‌سرعت وارد بهشت می‌شوند و انفاق مختص ثروتمندان نیست، بلکه هر کس به اندازه توان خود می‌تواند چیزی را در راه خدا انفاق کند.

تارم گفت: کسانی که جلوی خشم بیجای خود را می‌گیرند و بر آن تسلط دارند و اهل گذشت نسبت به اشتباهات مردم هستند نیز به‌سرعت وارد بهشت می‌شوند و اگر کسی می‌خواهد با سرعت وارد بهشت شود در سبک‌ زندگی اسلامی یکی از راه‌های آن این است که با توجه به معارف اسلامی باید از خطای همسر خود بگذرد و بدون آنکه به روی او بیاورد برایش هدیه‌ای تدارک ببیند.

وی خاطرنشان کرد: بندگان خدا متواضع‌ هستند و در برابر انسان‌های جاهل که قصد و غرضی نداشته‌ با بزرگ‌منشی برخورد می‌کنند و در پی انتقام نیستند و مردم باید وظیفه خود در سبک زندگی اسلامی بدانند و اهمیت عفو و گذشت در شورای‌های حل اختلاف و دیگر مراجع به دیوارها نصب شود.

امام جمعه جیرفت افزود: عفو و گذشت نسبت به حق خودمان است و تا آنجا که می‌توانیم باید از دیگران بگذریم و اگر بخشش موجب سستی احکام دین بشود، نباید چنین بخششی انجام شود.

تارم یادآور شد: در چنین مسائلی آنگاه که موضوع اثبات و حکم صادر شود دیگر جای بخشش نیست و حکم باید به‌سرعت اجرا شود و از نظر فقه شیعه ازدواج نیازی به شاهد ندارد هر چند در دفاتر اسناد رسمی و ثبت ازدواج شاهد می‌گیرند اما ملاک صحت ازدواج نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و اشاره به رشادت‌های حضرت عباس (ع) بیان کرد: حضرت ابوالفضل‌العباس (ع)، سبب قوت و آرامش زنان و کودکان اهل‌بیت(ع) در کربلا بود.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ب




منبع:فــارس
? سبک زندگی اسلامی موجب استحکام خانواده‌ می‌شود