ساماندهی حاشیه شهر کرمان در اولویت قرار گیرد

کرمان- معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بر لزوم تکمیل پروژه های در حال احداث شهرداری و همچنین اعتماد سازی شهرداری جهت مشارکت مردم و بخش خصوصی در پروژه های شهری تاکید کرد. به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل صبح دوشنبه در حاشیه بازدید صبح امروز نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار […]

کرمان- معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بر لزوم تکمیل پروژه های در حال احداث شهرداری و همچنین اعتماد سازی شهرداری جهت مشارکت مردم و بخش خصوصی در پروژه های شهری تاکید کرد.

به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل صبح دوشنبه در حاشیه بازدید صبح امروز نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و معاون قضائی دادگستری استان کرمان به همراه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران کل از برخی پروژه‌های شهری سطح شهر کرمان افزود: دستگاه قضائی استان این آمادگی را دارد با حمایت حقوقی و قضائی از مجموعه شهرداری در جهت حل مشکلات شهری نقش خود را ایفا نماید.

این مقام قضائی خواستار تقویت مشارکت شهرداری استان با بخش خصوصی شد و عنوان داشت: در توسعه شهری بخش خصوصی می‌تواند بسیار موفق عمل کند و بایستی شهرداری کرمان از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه علیرغم همه ی تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر وضعیت فضای شهری در حاشیه شهر کرمان مطلوب نیست، افزود: لازم است موضوع روشنایی معابر، احداث فضای سبز و پارک‌ها و اسفالت معابر مناطق حاشیه شهر کرمان در دستور کار شهرداری کرمان قرار بگیرد.

قویدل بر تعامل سازنده میان دستگاه‌های متولی در زمینه ابادانی و توسعه شهر کرمان تاکید کرد و بیان داشت: بایستی در مناطق کم برخوردار شهر کرمان با همکاری دستگاه‌های متولی توسعه و آبادانی آن منطقه در اولویت قرار بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: شهرداری‌ها وظایف و اختیارات زیادی دارند و در بسیاری از تصمیم گیری ها مستقل هستند، بنابراین لازم است از این قابلیت نهایت استفاده را در راستای حل مشکلات موجود بکار گیرند.

وی نبود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر را یکی از دلایل ترافیک در کرمان دانست و افزود: یکی دیگر از مشکلات شهر کرمان کم بودن مسیرهای دسترسی به خیابان‌های اصلی شهر است و لازم است شهرداری کرمان در جهت رفع این معضل تدابیری را لحاظ کند.

در ادامه محسن توسیرکانی شهردار کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود شهرداری، گفت: مسائلی مانند روشنایی معابر، ترافیک شهری، مشکلات حاشیه نشینی شهر و تصرف غیرقانونی زمین‌های اطراف پروژه پل شهدای خلبان از مشکلاتی کنونی شهرداری است.

شایان ذکر است در بازدید میدانی صبح امروز مدیران ارشد استان، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و مدیران شهری، از میدان «آزادی» شهر کرمان، چگونگی طراحی و مناسب‌سازی این میدان مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه با حضور مدیران ارشد استان، وضعیت ساخت تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان مورد بازدید قرار گرفت واعلام شد تاکنون، ۶۰ درصد فاز یک پل شهدای خلبان اجرا شده، سگمنت‌ها به‌طور کامل در کارگاه تولید شده و ۳۷۰ شمع نیز اجرا شده است.

گفتنی است نشست جمع‌بندی بازدید میدانی صبح امروز مدیران استان و شهر کرمان، با حضور استاندار کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری و مدیران شهری کرمان، در سالن مفاخر شهرداری کرمان برگزار شد.

کد خبر ۶۰۱۵۱۵۲




ساماندهی حاشیه شهر کرمان در اولویت قرار گیرد

منبع: مــهر
? ساماندهی حاشیه شهر کرمان در اولویت قرار گیرد