ساماندهی تولید مرغ وقیمت نان در کرمان

رییس سازمان صمت کرمان: افزایش قیمت نان پس از تایید وزارتخانه‌های صمت و کشور عملیاتی و از تخلفات جلوگیری می‌شود. به گزارش فت فتو، رییس سازمان صمت استان کرمان در جلسه ستاد تنظیم بازارگفت: افزایش ۳۵تا۳۷ درصد قیمت نان بر اساس کار‌های کارشناسی و درخواست اتحادیه نانوایان مصوب شده، پس از تاییدیه وزارتخانه های صمت […]

رییس سازمان صمت کرمان: افزایش قیمت نان پس از تایید وزارتخانه‌های صمت و کشور عملیاتی و از تخلفات جلوگیری می‌شود.

به گزارش فت فتو، رییس سازمان صمت استان کرمان در جلسه ستاد تنظیم بازارگفت: افزایش ۳۵تا۳۷ درصد قیمت نان بر اساس کار‌های کارشناسی و درخواست اتحادیه نانوایان مصوب شده، پس از تاییدیه وزارتخانه های صمت و کشور عملیاتی و از تخلفات جلوگیری شود.

حسینی نژاد درباره جوجه ریزی افزود: مجوز تامین جوجه و تولید مرغ به متقاضیان در دست پیگیری است.

رییس سازمان صمت  استان کرمان اعلام کرد: کسری مرغ  از استان‌های همجوار رفع می شود و شهرستانهایی که  طیور بیشتری دارند علاوه بر رفع نیاز خودشان تا سقف ۲۰درصد بالاتر از آن سرانه، می توانند در کمک به مناطق با تولید کمتر سهیم باشند.

حسینی نژاد درباره قیمت شیر هم گفت: به توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها برای دامداران ونگاه حمایت از مصرف کننده، با کرایه حمل و درصد چربی قیمت هر کیلوگرم ۸هزار تومان در شهر کرمان مصوب شد.

ماهری مدیرکل غله استان کرمان هم گفت: دو سال است که قیمت نان افزایش نیافته و قیمت نان با عرضه و تقاضا و شرایط بازار تغییر نمی کند و نیاز به مصوبه دارد، اما خمیرمایه، اجاره‌مغازه، هزینه‌های سوخت نانوا و هزینه حمل تمام این‌ها مشمول افزایش قیمت و تحمل تورم شدند.

در جلسه تنظیم بازار استان کرمان زینی وند استاندار استان کرمان هم گفت: قیمت نان موضوع بسیار حساس است و باید تا اندازه‌ای منطقی شود اما در عین حال باید نظارت‌های تعزیرات، صمت و غله جدی  و گزارش‌ها هفتگی باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هم گفت: برای ۱۱۵واحد مرغداری با ظرفیت ۱میلیون و ۸۸۴هزار قطعه موافقت اصولی صادر شد و در ادامه افزایش ظرفیت واحد‌های مرغداری مجوزدار قبلی ۴۵واحد برای جوجه ریزی ۹۰۴هزار و ۵۰۰قطعه برنامه ریزی شده که می توانند ۵۹۷هزار و ۷۲۰قطعه به این‌ ظرفیت اضافه شود

سعیدی برساماندهی فعالیت بسیاری از مرغداری‌ها افزود: به ۹۰هزار قطعه به این‌ها مجوز داده شده است.

وی بیان کرد: در تامین نهاده‌های دامی مثل ذرت، سویا و کرایه حمل که برای آن باید تصمیم‌گیری شودکه دچار مشکل نشویم.

برخوری رییس جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: ۶هزار قطعه مرغ موافقت اصولی صادر و ۲۵۰هزار قطعه پروانه تاسیس صادر شده و برای مرغداری‌های جدید مشکل عمده تسهیلات است که در صورت اعطای تسهیلات، این‌ها به زودی راه اندازی می‌شوند.

 

 

 

 

دانلود

کد ویدیو



منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? ساماندهی تولید مرغ وقیمت نان در کرمان