ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد

به گزارش نذیر کرمان، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج با اشاره به قدمت طولانی این اثر تاریخی و منحصر به فرد گفت: قدمت این اثر تاریخی بیش از ۸۰۰ سال است. وی افزود: میل نادری در ۳۰ کیلومتری و در محور فهرج- زاهدان قرار دارد و تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری […]


به گزارش نذیر کرمان، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج با اشاره به قدمت طولانی این اثر تاریخی و منحصر به فرد گفت: قدمت این اثر تاریخی بیش از ۸۰۰ سال است.


وی افزود: میل نادری در ۳۰ کیلومتری و در محور فهرج- زاهدان قرار دارد و تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این اثر تاریخی بکار می‌بریم.


سعید نیا گفت: این اثر تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان است اما چون در زمان نادر شاه مرمت و تعمیر شده است به میل نادری شهرت یافت است.


این برج تاریخی و زیبا دارای ۴۵ پله است که بازدیدگان را به بالای برج هدایت می‌کند و در گذشته میل نادری برای راهنمایی کاروانیان و افراد جامانده از راه بنا شده است.


همچنین با حضور فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرماندار فهرج کار ساخت خانه خلاق صنایع دستی در بخش نگین کویر شهرستان فهرج آغاز شد.


فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: علاوه بر ساخت خانه خلاق صنایع دستی در بخش نگین کویر در شهر فهرج نیز راه اندازی خواهد شد.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل پارک گردشگری جنب پایگاه جهانی لوت شهرستان فهرج خبر داد.


انتهای پیام/




ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد

منبع: ایـلنا
? ساماندهی اثر تاریخی میل نادری آغاز شد