سال گذشته در استان کرمان چقدر زکات پرداخت شد؟

فت فتو/کرمان دبیر شورای زکات استان کرمان گفت: در سال گذشته در ۱۰۸۶ روستای پرداخت کننده زکات در استان کرمان بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است. ناصر عسکری نژاد امروز ۲۷ مردادماه در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان با گرامیداشت یاد شهداء به ویژه […]

فت فتو/کرمان دبیر شورای زکات استان کرمان گفت: در سال گذشته در ۱۰۸۶ روستای پرداخت کننده زکات در استان کرمان بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

ناصر عسکری نژاد امروز ۲۷ مردادماه در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان با گرامیداشت یاد شهداء به ویژه شهید سپهبد سلیمانی اظهار کرد: همه ما هر چه داریم از  شهید مقاومت یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه افزود: این همایش در راستای جریان سازی و تبلیغ فریضه مهم «زکات»، از سال ۱۳۹۶ توسط کمیته امداد کشور برگزار می شود و این نهاد به عنوان دبیرخانه زکات برنامه های مفصلی در کشور اجرا کرده که از جمله آن برگزاری همایش زکات است.

عسکری نژاد تصریح کرد: کرمان به عنوان پنجمین استان برگزارکننده همایش است و امیدواریم خروجی این برنامه در جریان سازی و تبیین امر مهم زکات موثر باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، با بیان اینکه شورای زکات استان کرمان در سال گذشته علی رغم مشکلات خشکسالی، کرونا و … نسبت به سال ۱۳۹۹ میزان ۵۰ درصد افزایش جذب زکات را داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته در ۱۰۸۶ روستای پرداخت کننده زکات در استان کرمان بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که ۱۳ میلیارد تومان زکات واجب و ۸۴۰ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی فطریه، کفارات و … بوده که در تامین جهیزیه، درمان، مسکن و معیشت نیازمندان و پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

عسکری نژاد بیان کرد: شفاف سازی و بیان خدماتی که در راستای کمک به محرومین از محل زکات انجام شده در دستور کار ماست و رشد ۵۰ درصدی جمع آوری زکات نشان دهنده تاثیر این فعالیت هاست.

وی تصریح کرد: اینکه بتوانیم کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم از توصیه های مقام معظم رهبری است و در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می کنیم با ترویج زکات از مستمندان دستگیری کنیم.

انتهای پیام




سال گذشته در استان کرمان چقدر زکات پرداخت شد؟

منبع: ایـسنا
? سال گذشته در استان کرمان چقدر زکات پرداخت شد؟