سازه‌های غیرمقاوم تعیین تکلیف شود

کرمان – وزیر کشور خواستار تعیین تکلیف سازه‌های غیر مقاوم شد و گفت: این سازه‌ها در زمان بحران مشکل ساز می‌شود. به گزارش نذیر کرمان، احمد وحیدی صبح چهارشنبه در ستاد بحران استان کرمان اظهار داشت: بحران شرایط ویژه‌ای‌ست، حوادث غم‌انگیز و تلخی در بحران داریم که آثار و نتایج آن برای سال‌ها و بلکه […]

کرمان – وزیر کشور خواستار تعیین تکلیف سازه‌های غیر مقاوم شد و گفت: این سازه‌ها در زمان بحران مشکل ساز می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، احمد وحیدی صبح چهارشنبه در ستاد بحران استان کرمان اظهار داشت: بحران شرایط ویژه‌ای‌ست، حوادث غم‌انگیز و تلخی در بحران داریم که آثار و نتایج آن برای سال‌ها و بلکه قرن‌ها در تاریخ یک ملت باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: اینکه در زمان بحران، عده‌ای قیام کنند و در کنار مردم باشند و پیش‌بینی و پیشگیری را انجام دهند و اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد در صحنه باشند، خیلی مهم است.

وزیر کشور از اعضای ستاد بحران به عنوان جهادگران خاموش در لحظات بحرانی نام برد که در کنار مردم هستند و این را بسیار ارزشمند دانست.

وحیدی بیان داشت: چند مسئله مهم در بحران داریم و بحث دانش خیلی مهم است و زمانی که بحران آغاز می‌شود و شرایط را از حالت عادی خارج می‌کند، دانش کافی، مسئله اول برای احاطه بر اتفاقات است.

وی ادامه داد: بعضی موارد بحرانی مانند سیل یا آتش سوزی را می‌توان تا حدود بسیاری پیشگیری کرد و این در شرایطی‌ست که دانش بشری برای پیش بینی زلزله هنوز کم است، اما ساخت و ساز درست داشته باشیم، خسارت کمتری را شاهد خواهیم بود.

وی از وجود سازه‌های ناپایدار در کشور سخن به‌میان آورد و اظهار داشت: ستاد بحران باید نسبت به سازه‌های ناپایدار حساس باشد، زیرا مصیبت‌های فراوانی با کمترین لرزش و تنش اتفاق می‌افتد.

وحیدی عنوان کرد: دستور کار بحران فقط به لحظه بحران نیست و باید پیش‌بینی‌های لازم برای بحران انجام شود و با برنامه مشخص برای برطرف کردن مشکلات گام برداشت، زیرا بعضی از موارد فوری و فوتی است و باید به فوریت انجام شود.

وی همچنین رصد دائم وضعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی که اطلاعات جمع‌آوری شود، در نتیجه دانش استان را افزایش می‌دهد و لازم است سالانه دو یا سه مانور برای استان کرمان داشته باشیم.

وزیر کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: بحران از حیثی مانند جنگ است و باید کاملاً مجهز باشیم و باید پشت سر مدیریت بحران هم دانش و یکپارچگی باشد و فرماندهی واحد در بحران بسیار مهم است.

کد خبر ۵۸۳۵۴۵۹




سازه‌های غیرمقاوم تعیین تکلیف شود

منبع: مــهر
? سازه‌های غیرمقاوم تعیین تکلیف شود