سازش در ۲ فقره پرونده قتل در شهرستان منوجان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری شهرستان منوجان از سازش در دو فقره پرونده قصاص دراین شهرستان خبر داد و گفت: در جنوب استان کرمان ظرفیت های صلح و سازش بالایی وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بهره جست و همه پای کار بیایند تا فرهنگ صلح و سازش را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم. […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری شهرستان منوجان از سازش در دو فقره پرونده قصاص دراین شهرستان خبر داد و گفت: در جنوب استان کرمان ظرفیت های صلح و سازش بالایی وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بهره جست و همه پای کار بیایند تا فرهنگ صلح و سازش را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

سامان افشارمنش امروز چهارم خرداد ماه با اعلام این مطلب، از ریش سفیدان، متنفذین و معتمدین محلی خواست با تلاش حداکثری در هسته‌های صلح یاران و مصلحین، دستگاه قضایی را یاری و اختلافات مردم را با سازش حل و فصل کنند.

وی افزود: صلح و سازش عجین شده با فرهنگ اسلامی و نشات گرفته از آیات قرآن کریم، احادیث و سیره نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام) و جزء مبانی دینی و اعتقادی مسلمانان است.

رئیس دادگستری منوجان بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه کنونی کم شدن روحیه گذشت افراد است که در این راستا نیاز به گسترش و بالا بردن فرهنگ گذشت و صلح و سازش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در یک سال اخیر بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده در دادگستری منوجان رسیدگی شده، بیان کرد: در  این مدت تعداد ۴۴۲۶ فقره پرونده در دادگاه و ۶۵۳۷ فقره پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان رسیدگی شده است.

این مقام قضایی گفت: این تعداد پرونده، طبیعتاً رسیدگی‌ها را طولانی می‌کند لذا از مردم  درخواست داریم حتی الامکان اختلافاتی را که امکان حل و فصل آن خارج از دادگاه وجود دارد با همکاری ریش سفیدان و متنفذین در بیرون از دادگاه حل و فصل نمایند.

انتهای پیام




سازش در ۲ فقره پرونده قتل در شهرستان منوجان

منبع: ایـسنا
? سازش در ۲ فقره پرونده قتل در شهرستان منوجان