ساده‌زیستی حاج قاسم باید برای مسئولان الگو باشد

نذیر کرمان/کرمان یکی از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اینکه یک فرمانده داخل منزلش تلویزیون نباشد، خیلی حرف بزرگی است. ساده‌زیستی این فرمانده باید برای مسئولان در عمل الگو باشد. حجت الاسلام اصغر عسکری در آستانه چهارمین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با نذیر کرمان با بیان […]

نذیر کرمان/کرمان یکی از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اینکه یک فرمانده داخل منزلش تلویزیون نباشد، خیلی حرف بزرگی است. ساده‌زیستی این فرمانده باید برای مسئولان در عمل الگو باشد.

حجت الاسلام اصغر عسکری در آستانه چهارمین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با نذیر کرمان با بیان بخشی‌هایی از خصوصیات اخلاقی و مدیریت رزمی سردار دلها اظهار کرد: شهید سلیمانی بسیار دست پاک و به بیت‌المال حساس بود. وقتی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود در یکی از خانه‌های سازمانی جنب حسینه ثارالله زندگی می‌کرد که بعداً یک منزل مسکونی درست کرد و به آن نقل مکان کرد و من از یکی از دوستان که به منزلش رفت و آمد داشت سوال کردم که حاج قاسم در منزلش چه کم دارد که به عنوان کادو برایش تهیه کنم گفت تلویزیون ندارد!

وی افزود: وقتی شنیدم یک فرمانده برای فرزندانش تلویزیون ندارد، برایم جای تعجب بود که به آقای حسن پور(نماینده مردم سیرجان در خانه ملت) که در آن زمان مسئول لجستیک لشکر ۴۱ ثارالله بود سفارش کردم که از سیرجان یک تلویزیون برایم بخرد و بیاورد و زحمت کشید یک تلویزیون سونی ۲۴ اینچ خریداری کرد و من به عنوان کادو برایش(حاج قاسم) بردم.

امام جمعه سابق جیرفت در ادامه بیان کرد: وقتی یک فرمانده با آن موقعیت برای فرزندانش و خانه‌اش یک تلویزیون نداشته باشد نشان از پاک دستی و حساسیتش نسبت به بیت المال است و انتظار است مسئولان ما از سیره زندگی شهید حاج قاسم الگو بگیرند.

کمک برای فرش کردن مصلای جیرفت

امام جمعه رفسنجان از دوستی عمیق حاج قاسم با جیرفتی‌ها و جنوب کرمان سخن به میان آورد و افزود: وقتی مصلای جیرفت را ساختیم برای تکمیل و تجهیزش نیاز به مساعدت داشتیم و تتها فرش کردن مصلی ۱۷۰ میلیون تومان هزینه داشت. وقتی با سردار در میان گذاشتم با گشاده رویی عین این جمله را به کار برد که «من جیرفتی‌ام و به جیرفتی بودنم افتخار می‌کنم» و بعد از مدتی دیدم یک مبلغی توی حساب آمد که بعد از اینکه بررسی کردم متوجه شدم یک مبلغی زیر ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند و بقیه‌اش را خودم گذاشتم و مصلی را فرش کردیم.

شهید حاج قاسم بهترین الگوی نسل جوان

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن توصیه به نسل جوان برای الگوگیری از شخصیت و سبک زندگی شهید سلیمانی، افزود: هر کس دنبال هر چیزی است، باید در زندگی شهید حاج قاسم دنبال آن بگردد و اگر عزیز شدن، اقتدار، کمک به همنوع، استکبارستیزی، ولایتمداری و … می‌خواهند، بهترین الگو شهید حاج قاسم است.

وی ضمن تاکید بر تبیین ابعاد زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار دلها یک عمر با سربلندی زندگی کرد و با اقتدار و محبوبیت به شهادت رسید که خداوند متعال مقدر کرد به دست قدرتمندترین و منفورترین کشور دنیا به شهادت برسد که همه آزادیخواهان برای عزاداری‌اش بپا خیزند.

خداوند جای حاج قاسم را پُر خواهد کرد

این همرزم سردار سلیمانی تصریح کرد: وظیفه خداوند است که جای خالی شهید حاج قاسم را برای مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان جبران و پُر کند و در این شکی نیست.

انتهای پیام 




ساده‌زیستی حاج قاسم باید برای مسئولان الگو باشد

منبع: ایـسنا
? ساده‌زیستی حاج قاسم باید برای مسئولان الگو باشد