ساخت ۴بند سنگی ملاتی در روستای کهنوج ماهان

استاندارکرمان در بازدید از حوضه آبریز شهرماهان ،برحمایت از اجرای طرحهای آبخیزداری تاکید کرد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  در بازدید استاندارکرمان از حوضه آبریز شهرماهان، ۴بند سنگی ملاتی در روستای کهنوج ماهان و سیل بند ریگ ماهان ؛ اعلام شد با اجرای کامل این طرحها ضمن کمک به آبهای زیر زمینی، شهرماهان […]

استاندارکرمان در بازدید از حوضه آبریز شهرماهان ،برحمایت از اجرای طرحهای آبخیزداری تاکید کرد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  در بازدید استاندارکرمان از حوضه آبریز شهرماهان، ۴بند سنگی ملاتی در روستای کهنوج ماهان و سیل بند ریگ ماهان ؛ اعلام شد با اجرای کامل این طرحها ضمن کمک به آبهای زیر زمینی، شهرماهان و نقاط اطراف از خطر سیلاب در امان می ماند.

علی زینی وند در این بازدید، احداث سیل بندها را راه علاج تقویت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین و داشتن سرزمین شاداب و خرم برشمرد و از گروه‌های طرفدار محیط زیست و منابع طبیعی خواست تا این مسئله را به عنوان فرهنگ در جامعه گسترش دهند.

زینی‌وند گفت: دشت شهرستان کرمان و ماهان در زمان بارندگی، سیلاب شدید دارند و از طرفی بخشی از ذخایر آبی نیز در این حوضه است و با فرونشست‌ زمین نیز مواجه هستند، لذا به صورت اضطراری باید طرح‌های آبخیزداری و سیل بندها احداث شوند و اعتبارات ویژه نیز برای این موضوع گذاشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان هم گفت:۴بند سنگی ملاتی کهنوج ماهان با۳۲۰۰مترمکعب حجم عملیات وبا اعتبار بریک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان،ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده اند.وحجم مدیریت رواناب این چهار بند ۱۰۰هزار مترمکعب است.

 رجبی زاده افزود:احداث سریز سنگی ملاتی بندهای شماره ۱و۲ریگ ماهان به حجم ۱۵۹۸ مترمکعب و عملیات خاکی به حجم ۲۴هزارمتر مکعب و همچنین انجام بخشی ازبندخاکی شماره ۳ به حجم ۱۰۳هزار مترمکعب ، با اعتبار افزون بر ۱۰ میلیارد تومان درحال انجام است.

بگفته وی:کارباقیمانده شامل اتمام بند شماره ۳ و اجرای بندها ی شماره ۴، ۵ و ۶ با حجم ۳۶۰هزارمترمکعب خاکی و ۳۹۰۰ مترمکعب سریز سنگی ملاتی است وبه ، حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد.




ساخت ۴بند سنگی ملاتی در روستای کهنوج ماهان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? ساخت ۴بند سنگی ملاتی در روستای کهنوج ماهان