ساختار شوراهای بخش روداب و بروات شفاف شوند

فت فتو/کرمان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: ساختار شوراهای فرهنگ عمومی در بخش‌های بروات و روداب شفاف نیست و و نوع ارتباط آن‌ها با مرکز شهرستان و استان چالش برانگیز بوده که نیازمند شفافیت بیشتر است. محمدرضا علیزاده در نشست شوراهای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان بیان کرد: بودجه سالانه اداره کل ارشاد اسلامی […]

فت فتو/کرمان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: ساختار شوراهای فرهنگ عمومی در بخش‌های بروات و روداب شفاف نیست و و نوع ارتباط آن‌ها با مرکز شهرستان و استان چالش برانگیز بوده که نیازمند شفافیت بیشتر است.

محمدرضا علیزاده در نشست شوراهای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان بیان کرد: بودجه سالانه اداره کل ارشاد اسلامی کرمان ۲۰ میلیارد تومان است که ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن بودجه پرسنل و پشتیبانی است و باید با ۹۰۰ میلیون تومان بین برنامه های فرهنگی هنری و کانون مساجد و قرانی شهرستان های استان کرمان تقسیم می شود.
علیزاده اظهار کرد:سال گذشته ۱۰۹ جلسه شورای فرهنگ عمومی در ۱۸ شهرستان و مرکز بخش برگزار شده است که در ۹ ماهه سال جاری حدود ۹۱ جلسه بوده است.

وی افزود: شوراهای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان جزو شوراهای برتر و فعال استان کرمان هستند به طوری که در سال گذشته شهرستان های بم و نرماشیر و بخش راین ۱۲ جلسه برگزار کرده بودند که جزو فعال ترین شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان بودند .

علیزاده ادامه داد: شهرستان فهرج با برگزاری هفت جلسه رتبه سوم استان کرمان را کسب کردندو شهرستان ریگان هم به دلیل تغییرات ائمه جمعه ۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی را برگزار کرده بودند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اضافه کرد:در سال جاری ضمن اینکه نرماشیر با ۹ جلسه و بم و فهرج به ترتیب با برگزاری ۸ جلسه در صدر این جدول قرار دارند شهرستان ریگان نیز توانسته در این ۹ ماه سال جاری پنج جلسه برگزار کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگ در شهرستان های شرقی استان کرمان سالانه ۲ میلیارد تومان هزینه می شود اما بیشتر این اعتبار بابت حقوق پرسنل هزینه می شود و بحث حمایتی ما نزدیک به صفر است.

علیزاده عنوان کرد:ساختار شوراهای فرهنگ عمومی در بخش های بروات  و روداب خیلی شفاف نیست و و نوع ارتباط آن ها با مرکز شهرستان و استان چالش برانگیز بوده که نیازمند شفافیت بیشتر است.

به گفته او شهرستان‌های شرق استان کرمان به دلیل بافت فرهنگی مشابه نیازمند حمایت و تامین خوراک لازم برای شوراهای فرهنگ عمومی هستند.

به گزارش فت فتو این نشست با حضور مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و اسماعیل شفاعی، مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار گردید.

انتهای پیام




ساختار شوراهای بخش روداب و بروات شفاف شوند

منبع: ایـسنا
? ساختار شوراهای بخش روداب و بروات شفاف شوند