زیبایی واژه «خدمت» در روستاهای رودبار جنوب به نمایش گذاشته شد

جوانان آتش به اختیار شهرستان رودبار جنوب با تشکیل گروه‌های جهادی بومی زیبایی واژه خدمت را در مناطق محروم شهرستان به نمایش گذاشته‌اند. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو، مهم‌‌ترین کار جهاد سازندگی این بود که عرصه خدمت را به نقاطی برد که تشنه خدمت بودند؛ راه‌‌های دور، روستاها، استان‌‌های محروم، مردمی که اصلا […]

جوانان آتش به اختیار شهرستان رودبار جنوب با تشکیل گروه‌های جهادی بومی زیبایی واژه خدمت را در مناطق محروم شهرستان به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو، مهم‌‌ترین کار جهاد سازندگی این بود که عرصه خدمت را به نقاطی برد که تشنه خدمت بودند؛ راه‌‌های دور، روستاها، استان‌‌های محروم، مردمی که اصلا اسمی از آبادانی نشنیده بودند. 
 
مهم ‌ترین کار جهاد این بود که چشم‌‌ها و نگاه‌‌ها و توجهات را به اعماق معطوف کرد. خیلی هم کار کردند؛ کارهایی که نه آمارش داده شد و نه خیلی‌ها فهمیدند.
“بی‌منت خدمت می‌کنند، چه در بخش درمان و چه عمران، تا التیام‌بخش دردهای مردمان محروم این دیار باشند و عجب خاصیتی دارد جهادی‌ بودن، پا گذاشتن در مسیر محرومیت‌ زدایی! تا فرصت ناب خدمت را از دست ندهند.
جهادی‌ بودن مگر نه این است که وقتی با سرود حزن ‌آلود مناطق محروم همنوا می‌شوی، روح گمشده‌ات به وسعت هفت آسمان صیقل داده می ‌شود و تو نیز هم‌ردیف کاروانیان تمام دغدغه‌ات کمک به هم‌وطن‌انت می‌شود، اینجا که باشی وجودت بال می‌گیرد برای خدمت به هموطنت، برای ایرانت! اگر چه سالیانی است که جنگ پایان یافته، اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا پای ‌کارتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده‌اند که نشان زیبای «جهاد» بر آن نقش بسته است.
حال به همت بسیج سازندگی در اکثر روستاهای رودبارجنوب گروه‌های جهادی به همت جوانان آتش به اختیار تشکیل شده است و بدون منت در حال آبادانی روستا و محله‌های خود هستند.
 
یکی از این گروه‌ها، گروه جهادی شهید علم الهدی روستای چیل گرگ شهرستان رودبارجنوب است که اقدامات بسیار خوبی را در روستای خود انجام داده است.
 
هم مرزی حرف و عمل 
 
چند نفری مشغول کار می‌شوند یکی ملات می ‌گیرد و دیگری تخته ها را می‌بندد، اینجا مرز بین حرف و عمل وجود ندارد و همه حرف‌ها در یک کلام عمل می ‌شود عملی که خروجی‌اش بتن ریزی آشپزخانه مسجد است.
خوشحالی مردم، هدف خدمات جهادی است 
 
اصغر بنی اسدی مسئول گروه جهادی شهید علم الهدی گفت: طعم شیرین خدمت جهادی و خدمت به همنوعان با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و این افتخار بزرگی است که در لباس خاکی بسیج خدمتگذار مردم روستای خودم هستم.
 وی افزود: سعی دارم تا با روحیه جهادی و به فرمان رهبر معظم انقلاب، موجب خوشحالی و رضایت مردم محروم شوم.
مسئول گروه جهادی شهید علم‌الهدی خاطر نشان کرد: روستای ما یک روستای عشایری و محروم است که واقعا به این خدمات جهادی نیاز دارد.
روستای چیل گرگ در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان رودبارجنوب واقع شده است.
 
انتهای خبر/پ




زیبایی واژه «خدمت» در روستاهای رودبار جنوب به نمایش گذاشته شد

منبع:آرمـان
? زیبایی واژه «خدمت» در روستاهای رودبار جنوب به نمایش گذاشته شد