زنگ درختکاری و غرس نهال در کرمان نواخته شد

با حضور مسئولان استانی همزمان با آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور زنگ درختکاری و غرس نهال در کرمان نواخته شد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان؛ ابوالحسنی با اشاره به اینکه شاید انسان امانت‌دار خوبی […]

با حضور مسئولان استانی همزمان با آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور زنگ درختکاری و غرس نهال در کرمان نواخته شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان؛ ابوالحسنی با اشاره به اینکه شاید انسان امانت‌دار خوبی برای سرمایه عظیم منابع طبیعی نبوده است، گفت: خواستار ضرورت توجه دانش‌آموزان به درخت و حفظ محیط‌زیست هستیم چرا که جنگل‌ها و مراتع آن چیزی هستند که تداوم نسل بشر را به دنبال دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ضمن بیان اینکه می‌بایست به این نکته اندیشه کرد که برای حفظ سرمایه‌های ارزشمند خدادادی اکنون چه می‌توان انجام داد، اضافه کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست جایگزین ندارد و اگر از بین رود جبران آن چالش سختی پیش روی انسان خواهد گذاشت، بنابراین حفظ این سرمایه‌های ارزشمند ضروری است.

وی گفت: در آیات، روایات و احادیث بسیار به حفظ منابع طبیعی و درختکاری اشاره‌ شده است، و با توجه به این امر امروز می‌بایست برای حفظ این سرمایه‌های گرانقدر از ظرفیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان فردا استفاده کرد.

ابوالحسنی در ادامه تصریح کرد: آموزش از طریق دانش آموزان با همکاری آموزش‌ و پرورش در بطن خانواده رسوخ کرده و می‌تواند موجب بالندگی یک جامعه شود بنابراین امروز باید این نسل جدید را به حفظ این دارایی‌های ارزشمند بیش از پیش ترغیب و تشویق کرد.

وی اضافه کرد: آموزش نسل جدید از طریق همیاران طبیعت، حضور در مدارس و برنامه‌های فراگیر می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف آموزشی حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست ایفا کند بنابراین می‌بایست برای این سنگ بنا از کودکی سرمایه‌گذاری کرد تا شاهد رشد نسلی باشیم که برای حفاظت سرمایه‌های ارزشمند تلاش می‌کند.

ابوالحسنی با بیان اینکه درختکاری در عصر حاضر به عنوان یک دغدغه بین‌المللی مطرح است، اظهار کرد: امروزه در دنیا به طبیعت در کنار توسعه توجه جدی می‌شود و نظر دولتمردان برای حفاظت از منابع طبیعی این است که باید مردم را با طبیعت آشتی بدهیم و حفظ و حراست از منابع طبیعی را به خود مردم واگذار کنیم.

وی دانش‌آموزان را تاثیرگذارترین قشر جامعه در توسعه جوامع دانست و خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد حساسیت در بدنه اجتماعی، دانش آموزان را به عنوان سکان‌داران آینده کشور به میدان عمل وارد کرد و یکی از دلایل نواختن زنگ درختکاری در مدارس حساس کردن مردم نسبت به منابع طبیعی و توجه به توسعه پایدار  است، در دین مبین اسلام همواره به درختکاری توجه و توصیه شده و این خود بیانگر اهمیت بالای توجه به درخت و درخت‌کاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در استان می‌طلبد تا یک بسیج همگانی برای توجه بیشتر به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا شعار هر دانش آموز یک نهال را در دانش آموزان نهادینه کنیم چرا که معتقدیم بهترین راه فرهنگ‌سازی در جامعه توجه به دانش آموزان و سپردن امور به آنهاست.

رضا رضایی نیز در این مراسم ضمن پراهمیت دانستن درخت‌کاری گفت: منابع طبیعی از مظاهر توحید و نشانه‌های شناخت خداوند در روی زمین است که باید به شکل مطلوبی از آن‌ حفاظت و نگهداری کنیم.

وی اضافه کرد: در دین مقدس اسلام بنا بر آیات و روایات و سیره معصومین (ع) می‌توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت عظیم پروردگار عالم پی ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: این اقدام به‌ منظور ترویج فرهنگ درخت‌کاری و آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ حراست و حفاظت از منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/م




زنگ درختکاری و غرس نهال در کرمان نواخته شد

منبع:آرمـان
? زنگ درختکاری و غرس نهال در کرمان نواخته شد