زمستان و شیوع بیماری سندرم کروپ (خروسک) در کودکان

کارشناس فوریت‌های پزشکی رفسنجان گفت: سندرم کروپ یا خروسک به دلیل التهاب و تورم حنجره یا یک سرماخوردگی ایجاد می‌شود. به گزارش سرویس سلامت پایگاه خبری نذیر کرمان به نقل از خانه خشتی؛ حسن میرزاخانی، کارشناس فوریت‌های پزشکی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سندرم کروپ یا خروسک به دلیل التهاب و تورم حنجره […]

کارشناس فوریت‌های پزشکی رفسنجان گفت: سندرم کروپ یا خروسک به دلیل التهاب و تورم حنجره یا یک سرماخوردگی ایجاد می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت پایگاه خبری نذیر کرمان به نقل از خانه خشتی؛ حسن میرزاخانی، کارشناس فوریت‌های پزشکی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سندرم کروپ یا خروسک به دلیل التهاب و تورم حنجره به وسیلهٔ ویروس‌ها، باکتری‌ها، مواد آلرژن و سایر محرک‌ها و یا به دنبال یک سرماخوردگی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: اگر عامل بیماری ویروس و یا سایر میکروب‌ها باشند می‌تواند مسری هم باشد. این بیماری در کودکان خصوصا در سنین ۶ ماهگی تا سه سالگی شیوع بیشتری دارد.

کارشناس فوریت‌های پزشکی رفسنجان ابراز کرد: اگر صدای کودکی خشن و سرفه‌هایش عمیق شده و صدایی پارس مانند دارد، احتمالا این کودک به سندرم کروپ مبتلا شده است. آبریزش از بینی و دهان، تب و در موارد شدیدتر سیانوزه شدن(تغییر رنگ چهره و لب‌ها به دلیل کاهش اکسیژن خون)، بی‌قراری، افزایش تعداد تنفس، رنگ پریدگی و… سایر علائم این بیماری هستند.

حسن میرزاخانی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهدهٔ این علائم بایستی کودک را به نزد پزشک برد و در صورتی که کودک تنفس سخت داشته و یا آبریزش از دهان دارد و سیانوزه شده بایستی ضمن حفظ خونسردی و باز نگه داشتن راه هوایی و همچنین عدم دستکاری و تحریک حنجره، فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و یا بیمار را به اورژانس بیمارستان منتقل کرد زیرا می تواند خطرناک و تهدیدی برای حیات کودک باشد.
 
 
انتهای خبر/




زمستان و شیوع بیماری سندرم کروپ (خروسک) در کودکان

منبع:آرمـان
? زمستان و شیوع بیماری سندرم کروپ (خروسک) در کودکان