زلزله‌های هرمزگان به بناهای تاریخی کرمان خسارتی وارد نکرده است

کرمان – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: بناهای تاریخی کرمان در اثر زلزله‌های هرمزگان دچار خسارت نشده اند. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی با اشاره به وقوع سه زلزله پی در پی ۶.۴، ۶.۳ و ۴ ریشتری استان هرمزگان گفت: این زلزله‌ها در […]

کرمان – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: بناهای تاریخی کرمان در اثر زلزله‌های هرمزگان دچار خسارت نشده اند.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی با اشاره به وقوع سه زلزله پی در پی ۶.۴، ۶.۳ و ۴ ریشتری استان هرمزگان گفت: این زلزله‌ها در استان کرمان به ویژه شهرستانهای جنوبی و غربی این استان نیز احساس شده که خوشبختانه به آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی خسارتی وارد نکرده است.

فعالی اظهار کرد: زلزله‌های اخیر استان هرمزگان در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، قلعه‌گنج، کهنوج، فاریاب و منوجان و همچنین سیرجان و بافت که دارای بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی متعددی هستند بیشتر از سایر نقاط استان کرمان احساس شده که براساس گزارشات دریافتی از سوی تیم‌های اعزامی، خسارتی به بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی وارد نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: هم اکنون نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز آمادگی برای اعزام این نیروها به استان هرمزگان وجود دارد.

کد خبر ۵۳۵۲۵۰۸




زلزله‌های هرمزگان به بناهای تاریخی کرمان خسارتی وارد نکرده است

منبع:مــهر
? زلزله‌های هرمزگان به بناهای تاریخی کرمان خسارتی وارد نکرده است