زرند میزبان جشنواره گیاهان دارویی می‌شود

کرمان – فت فتو – مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زرند از برگزاری جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر در روز جمعه ۲۴ تیرماه سال جاری در روستای گَرکاک این شهرستان خبر داد. به گزارش روز دوشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محمد […]

کرمان – فت فتو – مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زرند از برگزاری جشنواره گیاهان دارویی و سبزیجات معطر در روز جمعه ۲۴ تیرماه سال جاری در روستای گَرکاک این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محمد اسلامی بیان کرد: این روستا به دلیل سابقه‌ طولانی در کاشت سبزیجات معطر، رویش خدادادی گیاهان دارویی و همچنین داشتن آب و هوای مطبوع همواره میزبان خیل عظیمی از گردشگران بوده است.
وی افزود: تاکنون ۲ جشنواره گیاهان دارویی، سبزیجات معطر و همچنین جشنواره قنات در روستای گرکاک برگزار شده که در تقویم جشنواره‌های شهرستان نیز آمده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اشاره به اینکه شهرستان زرند دارای محصولات کشاورزی و منابع طبیعی فراوانی است تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها به نوعی جشن شکرگزاری از نعمت‌های خداوند به شمار می‌رود و توانمندسازی های محلی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اسلامی خاطرنشان کرد: چهار جشنواره مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام، در نقاط مختلف شهرستان زرند برگزار خواهد شد.

استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و اقلیم متنوع محل رویش گونه های فراوان گیاهان دارویی است که زیره سیاه، آنغوزه، گشنیز، حنا، بیدمشک و آویشن از مهمترین آنها محسوب می شود.

شهرستان زرند در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.




زرند میزبان جشنواره گیاهان دارویی می‌شود

منبع: ایرنـا
? زرند میزبان جشنواره گیاهان دارویی می‌شود