زائران کرمانی مرز شلمچه را برای بازگشت انتخاب کنند

به گزارش فت فتو از کرمان، احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان امروز، ۲۳ شهریورماه در هشتمین جلسه ستاد استانی اربعین با بیان اینکه عمده مشکلات در حمل‌و‌نقل زائران حل شده است، گفت: تاکنون ۷۵۰ دستگاه اتوبوس، ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر زائر کرمانی را به مرزهای مهران و شلمچه منتقل کرده‌اند […]

به گزارش فت فتو از کرمان، احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان امروز، ۲۳ شهریورماه در هشتمین جلسه ستاد استانی اربعین با بیان اینکه عمده مشکلات در حمل‌و‌نقل زائران حل شده است، گفت: تاکنون ۷۵۰ دستگاه اتوبوس، ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر زائر کرمانی را به مرزهای مهران و شلمچه منتقل کرده‌اند و روز گذشته ۵۲ دستگاه اتوبوس یک‌هزار و ۵۷ نفر را به مرزها منتقل کردند.

وی به بازگشت زائران اربعین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تا روز گذشته ۲۱۰ دستگاه اتوبوس ۷ هزار و ۲۰۰ مسافر را از مرز شلمچه وارد استان کرده‌اند، گفت: شلمچه مرز اصلی بازگشت برای زائرانی است که از استان کرمان و سیستان و بلوجستان در مراسم اربعین شرکت کرده‌اند. در مرز مهران تعداد کمی از زائران کرمانی حصور دارند که با هماهنگی‌های انجام شده از طریق اتوبوس‌های استان‌های دیگر به کرمان منتقل می‌شوند.

عراقی‌زاده از استقرار ‌۸ تیم راهداری در مرزهای مهران و شلمچه و ۱۵ دستگاه هایلوکس و ۱۰ کامیون دستگاه کامیون و تریلر از استان کرمان در مرزها خبر داد و گفت: امکانات استان در مرز شلمچه بسیار خوب است و درخواست داریم زائران کرمانی و سیستان و بلوچستانی مرز شلمچه را برای بازگشت خود انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بقاع متبرکه کرمان در روز اربعین میزبان جمع زیادی از عزاداران و جاماندگان اربعین هستند، گفت: درخواست داریم فرمانداران برای تامین امنیت زائران و مسیرهای بقاع متبرکه تمهیدات لازم را فراهم کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه حسب وظیفه ذاتی بقاع یک سری اقلام تهیه و توزیع شد که ۱۱۰ هزار آب معنی، ۶۴ تن آرد و… از جمله این اقلام است، گفت: ۲۰ موکب در خاک عراق و چند موکب به صورت ویژه در استان فعالیت می‌کنند. همچنین ۵۰ میلیون تومان وجه نقد و مقداری اقلام به موکب ماهان اهدا شد. دو موکب نیز در خارج از استان در مرز میرجاوه و ایرانشهر فعال هستند.

انتهای پیام




زائران کرمانی مرز شلمچه را برای بازگشت انتخاب کنند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? زائران کرمانی مرز شلمچه را برای بازگشت انتخاب کنند